onsdag den 8. september 2010

Dagene flyver

Ugen løber afsted, og jeg løber med. Jeg synes, at det eneste, jeg foretager mig i denne uge er at løbe, spise, arbejde og sove. Alt andet bliver fyldt ind, hvor der er plads!

Morgenkaffe hos min far på vej hjem fra arbejde, i seng kl. 10, op kl. 10.20 fordi min søde pakkepost kom forbi, sove igen til kl. 14, kaffe + let måltid, 31 km løb, bad, aftensmad. Nu er kl. 19, og jeg skal slappe af et par timer, før jeg skal på arbejde. Det var den dag...

Det er stadig et vidunderligt solskinsvejr, men det blæser temmelig meget. Faktisk så meget at jeg blev kastet ud i græsset, da jeg løb i sidevinden. Jeg kunne simpelthen ikke holde mig på vejen, og jeg er da ellers ikke nogen splejs!

Belært af mandagens trang til sukker og væske havde jeg i dag taget et par Isogels med, som blev indtaget ved 10 og 20 km. Måske var det derfor, turen ikke føltes tung denne gang. Det lyder formodentligt ikke af meget med 2 gels, men jeg har løbet masser af ture på op til 30 km uden væske og gels uden problemer. At jeg har behov for det på nuværende tidspunkt må skyldes, at jeg har svært ved at nå at fylde mine energidepoter op, og derfor melder behovet sig på turene i denne uge.

3 kommentarer:

  1. Hej May-Britt,

    Hold da op.... 4 timers søvn. Det var ikke meget, det bliver da en hård arbejdsdag!

    SvarSlet
  2. Hej May-Britt.

    Jeg er meget imponeret af, at du kan løbe så langt uden væske. Har det altid været sådan eller har du trænet dig op til det? Efter 15 km tørster jeg altid vanvittigt. Så jeg slæber altid rundt på en masse tung væske, hvilket er møghamrende irriterende.

    Hvor mange km har du planlagt for denne uge?

    Mange hilsener

    Henriette

    SvarSlet
  3. @ Steen: jeg har sovet et par timer til aften, så jeg er klar til min nattevagt.

    @ Henriette: Det har vist altid været sådan. Naturligvis er jeg tørstig, når turen er slut, men under selve turen generer det mig alm.vis ikke. Det betyder imidlertid, at jeg skal være meget opmærksom på at få væske nok bagefter. Væsketabet skal jo stadig dækkes ind.

    Ugens mål er 150 km i '24 timers tempo'

    SvarSlet