torsdag den 2. september 2010

Der er noget særligt ved bøger

Jeg håber, at fænomenet 'at læse en bog' aldrig forsvinder! I en tid, hvor alt er elektronisk, og vi bruger meget tid på mobilen og pc'en, er der noget helt særligt ved at fordybe sig i en bog. At krybe under et varmt tæppe med en god bog på en regnvejrsdag, eller når sneen vælter ned - det er et af livets goder. Jeg læser ikke ret meget om sommeren, men jeg prøver at indhente det forsømte om vinteren.

En af de bøger, jeg skal have fat i, hørte jeg omtalt i morgenens P3 'Verden rundt på 3 timer'. Jeg er nemlig begyndt at høre radio, når jeg cykler hjem om morgenen, og det er ikke småting, man bliver underholdt om: gulvmesser, grøntsager i alle afskygninger, filmanmeldelser osv.

I dag var landsholdstræner Ulrik Wilbek i studiet. Hvis jeg kunne vælge en mental træner, så ville jeg vælge Ulrik Wilbek! Jeg har læst bogen Tro på dig selv flere gange, og nu har han udgivet en ny bog Gør en forskel Jeg synes, han er meget inspirerende, og han har en indgangsvinkel til tingene, som jeg rigtig godt kan lide. Og man kan jo ikke komme uden om, at manden har en fantastisk succesrate :-)

På mandag udkommer bogen Sandheden om sundhed , og den er jo et must have for mig, da jeg har fået et lille bitte afsnit i bogen. Bente skrev til mig i slutningen af maj måned, om hun måtte skrive en passage om mig. Meget glad og beæret skrev jeg naturligvis JA! Artikler i aviser og ugeblade forsvinder i glemslen, men når man står nævnt i en bog, bliver man en lille smule udødeliggjort :-)

"May-Britt Hansen er en af de mest udholdende løbere i Danmark. Men det var ikke oplagt for fire år siden. Dengang havde hun ikke dyrket sport siden gymnasietiden. May-Britt er social- og sundhedsassistent, arbejder som fast nattevagt på Steno Diabetes Center i Gentofte og har i mange år været alenemor til to børn. På bloggen fortæller hun: ”Jeg begyndte at løbe i foråret 2005 som en reaktion på min gode veninde Susans kamp mod kræften. En måde at komme af med frustrationer på og samtidig gøre en aktiv indsats for at forebygge sygdom – sådan begyndte det, og sådan forsatte det de første 1½ år, indtil jeg overværede et maraton, hvor jeg selv deltog som halvmaratonløber. Tænk, hvis jeg også kunne gøre det!” May-Britt debuterede seks uger senere som maratonløber, og 14 måneder senere var hun at finde på det danske landshold i 24-timers løb. To år efter sin debut som maratonløber gennemførte hun tre maratonløb på én dag i Hamburg. May-Britts historie er enestående. Det er givet, at hun har et særligt løbetalent. Men det er på ingen måder ualmindeligt, at folk, der tidligere har været særdeles fysisk inaktive, er blevet habile løbere i en moden alder."

Men i dag skinner solen, og nu skal jeg ud og løbe. I skal jo helst ikke tro, at træningen er gået i stå! Efter 3 uger med stigning i træningsmængden er det restitutionsuge, så jeg kan slappe af med bare 120 km, før den i næste uge får det sidste hak inden nedtrapningen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar