lørdag den 11. september 2010

De små forberedelser

Jeg var længe om at komme ud af døren i dag, men det skyldtes heldigvis ikke manglende lyst, men fordi der løbes 'Mors 100 miles' i dag. Coachen var deltager og absolut en af favoritterne, men desværre blev hans deltagelse af begrænset varighed.

Da han havde løbet 55 km, stod han på en øde vej uden skilte. Han var, trods en lokalkendt ledsager på cykel, løbet forkert! Ingen af de to havde set skilte, der viste retningsændring. Han blev fundet af arr., der tilbød at køre ham tilbage på ruten, men det strider mod Jespers indstilling om Fair Play overfor de øvrige deltagere i løbet, og derfor valgte han at trække sig.

Jeg havde læst på hjemmesiden, at han var udgået, og da jeg ved, at Jesper ikke udgår af et løb uden en alvorlig grund, frygtede jeg en skade eller motivationsnedgang. Kort tid efter kom en sms med forklaringen. Jeg skal undlade at komme med detaljer, men han var ikke begejstret!!!

Da vi var færdige med sms, var der ingen grund til at udskyde træningen. På med min mp3, så jeg kunne høre 'Sport på 3'eren', mens jeg løb. FCN og jeg takker OB for 3 kærkomne points ;-)

Overarmen er stadig ikke ok, men støttebindet hjælper, så jeg ikke har ondt, mens jeg løber.

Pakkelisten er ved at blive skrevet. Der er de alm. ting som tøj, sko osv., og så er de mere specifikke som f.eks. batterier til mit løbeur + footpod. Hele tiden dukker der småting op. Bl.a. er støttebind nu kommet på listen.

Tanker omkring forplejningen er også i gang. Baseret på tidl. ultraløb ved jeg, at jeg lynhurtig bliver træt af energidrik, så jeg skal have fundet et alternativ. Lige går tankerne i retning af vand  + Isogels som hovedforsyning. Det kombineres så med cola, kaffe, cacao og noget spiseligt. Ernæring er et af de vigtigste punkter under et ultraløb, og det er bare så svært at ramme den rigtige kombination!

I næste uge  begynder nedtrapningen, og da der nu bliver tid tilovers, har jeg bestilt bogen Den perfekte præstation af Torbjørn Sindballe. Når jeg læser anmeldelsen, lyder den til at kunne blive en god inspiration.

4 kommentarer:

  1. Jeg har først nu læst dit indlæg om din skade i armen. Nu er det jo at du løber en hel del mere end jeg ;-) og jeg har haft ondt i mine overarme efter løb hvor jeg har anstrengt mig meget feks intervaller. Det er som om jeg "trækker" mig fremad med armene og derved spænder musklerne i overarmene som om der er lavet styrketræning. Måske har du gjort det samme uden at tænke over det og derfor er der kommet overanstrengelse / betændelse? Ikke fordi det hjælper men det giver måske en grund?

    SvarSlet
  2. Jeg løber normalt meget afslappet i armene, og da jeg har løbet længere løb uden problemer, tror jeg ikke, det er årsagen.

    Jeg tror, det skyldes 6 timers blæst/kulde på armen, og så har jeg holdt det ved lige med de mange km.

    Under alle omstændigheder virker støttebindet, så hvis det forsætter, må jeg bare løbe med det i Schweiz.

    SvarSlet
  3. May-Britt; Vil du ikke gi' mig din anmeldelse af Sindballe's bog, når du har læst den?. Jeg er selv på nippet til at købe den, efter at have læst, at den skulle være meget inspirerende og fængslende.

    God bedring m armen. Er du stadig på fiskeolie? Det er jo godt for så meget :o).

    Hilsner

    Henriette

    SvarSlet
  4. Hej Henriette

    Jeg skal nok komme med en anmeldelse af bogen. Mine forventninger er store! Jeg elsker bøger, der ikke kun handler om selve træningen, men også omkostningerne, overvejelserne og de indre kampe. Hvorfor mon denne blog ser ud, som den gør? ;-)

    Nej, jeg har ikke taget fiskeolie i 2-3 uger. Jeg fik simpelthen dårlig mave af al den olie i længere tid, og det går jo ikke, at man skal i busken på alle løbeture!

    SvarSlet