onsdag den 29. september 2010

I gang igen

Jeg må hellere se at få skrevet dagens indlæg, for om et time venter et besøg hos tandlægen. Min ene kindtand er flækket og skal trækkes ud. Den blev midlertidigt repareret inden turen til Brugg, men det var uden effekt, og jeg havde konstant småondt på turen. Tanden er øm, og jeg kan ikke tygge med venstre side af kæben. Det kan ikke anbefales at flyve med tandpine! Nå, men nu er det altså tid til at gøre noget ved sagen, og mens jeg ikke frygter 24 timers smerte under et løb, frygter jeg 1 time i tandlægestolen :-]

Dagen er ellers begyndt fint. I går eftermiddags blev jeg interviewet pr. tlf. af Birgitte Aabo til en artikel i 'Politiken'. Der skal snart udkomme et tillæg, der hedder 'Arbejdsliv', hvor fokus er på folk, der skifter arbejde for at få mere tid til noget andet. Her kan en dagvagt, der skrifter til nattevagt for at løbe, bruges.

I formiddags er jeg derfor blevet fotograferet til artiklen. Det er altid en sjov time. Jeg løber frem og tilbage på de samme 30 meter flere gange. Finder et nyt sted og så begynder det forfra. Til sidst tages det knap så sjove portrætbillede. Jeg virker altid så kunstig, når jeg har et kæmpe kamera med en gigantisk linse 2 meter fra ansigtet. Bare jeg ikke har dobbelthage denne gang!!

Da det var overstået, var det nemt at stikke ud på dagens tur. Billederne er naturligvis i løbetøjet. Det var første tur efter Brugg, og lårene føles fuldstændig friske. Der er noget ømhed i venstre baglår, som formodentligt kan tilskrives den særprægede løbestilling de sidste 4-4,5 timer af løbet. Pga. skulderen skal jeg forvejen tage det roligt 1-2 uger, så mon ikke det også kurerer baglåret?

Som i sikkert kan gætte, er jeg på jagt efter revanche! I november ligger min arbejdsplan sådan, at jeg har mulighed for at løbe 24 timers løb den sidste weekend i måneden. Det betyder, at Monaco, Palermo og Oslo kan blive aktuelle. Oslo er godt nok indendørs, men det er billigst og mindst tidskrævende at komme frem til. Så jeg har sendt en tilmelding, men jeg er nok alt for sent på den, og jeg tror ikke, de udsteder startnr. af humanitære årsager, for så må jeg da være en oplagt kandidat!

3 kommentarer:

  1. Er nu ret sikker på du for et startnummer, da du jo tilhøre eliten... krydser fingre for dig, de to andre jeg kender til og mig selv... c",)

    SvarSlet
  2. Tak for komplimenten, men jeg er næsten sikker på, at arr. forlanger +200 km for kvinder for at tilhøre eliten.

    SvarSlet
  3. hihihi som du da kan sige det ;-) selvfølgelig får du da et startnummer til Oslo, det er jeg ihvertfald sikker på !
    hvilken behandling får du mon for skulderen?

    SvarSlet