fredag den 1. januar 2010

Årets første marathon

Man kan jo lige så godt indlede det nye år med stil, så jeg var tilmeldt 'Tømmermænds-marathon' på Skodsborg ruten kl.10. Altså samme rute som jeg løb d.26.12. i tiden 4.29.46. Stierne var blevet fri for sne og is, men til gengæld var det blevet koldere. Meget koldere! Min energidrik indeholdt iskrystaller inden løbet sluttede :-/ Trods kulden så havde jeg et godt løb. Løbet fungerede som ugens lange træningspas. Michael Nielsen fra 'Hjulbenet' fandt en mere passende betegnelse for den slags løb: motionsmarathon. Det lyder på en eller anden måde pænene end lange træningspas, så det vil jeg kalde det fremover. Michael stod for dagens mest modige handling: han var en meget hurtig tur i Øresund før løbet! Denne handling rettiger ham til gratis medlemskab af hans løbeklub i et år. Besparelse: 50 kr. Han har vist også løbet for meget i Jylland ;-) 1. omgang var, som altid, en fælles runde, og i dag blev den løbet på 37.42. Derefter blev løbet givet frit. Leon Skriver Hansen havde fart på og satte ny løbsrekord på 3.28. Jeg tog det mere roligt. Løb og hyggesnakkede først med Michael, senere med Morten og Jerk. De sidste 2 omgange løb jeg alene. Efterhånden var hele kroppen blevet til en stor istap, så det har godt at komme i mål. Denne gang løb jeg alle 7 gange på den djævelske bakke, hvor jeg gik i sidste uge. Forbedrede min tid med 17 min. til 4.12.34. En stor tak til Søren, der igen lagde vejen forbi Birkerød som chauffør. Det tager tid at tø op igen, men så har jeg jo en god undskyldning for at sidde under et varmt tæppe og slappe af resten af dagen :-) .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar