søndag den 17. januar 2010

Allerød serieløb part 2

Trods min intention om at løbe på vej indtil skovstierne er sne- og isfri, stillede jeg i dag op i Allerød serieløb 10 km. I dec. løb vi i dyb, nyfalden sne, og jeg blev noteret for tiden 52.02. Tokkekøb Hegn bød på anderledes forhold i dag. Ikke meget bedre, men anderledes. I stedet for dyb sne løb vi på steder med opkørt, stenhård jord pga. frosten. Disse ujævne steder kan være en ren dødsfælde for en svagelig ankel, så jeg passede godt på! De første 8 km havde jeg hare på. En herre, der løb 5-10 meter foran, trak mig med rundt. Han gik lidt død de sidste par km, så jeg løb forbi ham og satte efter 2 løbere fra Rødovre Atletik Klub, der lå 30-40 meter foran. Desværre ville de to herrer ikke give sig, hvilket vi fik en snak om bagefter. Det viste sig, at den ene løber 100 km løb. Herligt at møde en anden ultraløber :-) Nu har han endnu en, der følger hans resultat, når der løbes Albertslund 60 km i april ;-) Trods min forsigtighed lykkedes det at forbedre tiden med næsten 4 min. i forhold til dec. måneds løb, så min personlige løbsrekord nu hedder 48.14. Hvis bare jeg forsætter med samme fremgang pr. løb, får jeg ny PR på 10 km, før serien slutter om to løb :-D Husk nu at løb også handler om at drømme ;-) .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar