søndag den 3. januar 2010

Intet testløb

Privatfoto af Jesper Kenn Olsen Det har været en travl weekend. Michael skal starte på landbrugsskole i Jylland i morgen, så vi har ryddet op i alle hans ting mhp. vores flytning, der finder sted, mens han er væk. Desuden er der vasket alm. tøj og arbejdstøj i lange baner. Han har vist ikke vasket tøj de sidste par uger, før han skulle hjem forbi mor ;-) Hans afrejse kl.13 betyder, at jeg måtte droppe at løbe Novo-løbet i dag. Det ville blive for stresset, selv om sønnike tager det ret laid-back! I stedet for måtte jeg ud kl.08.30 i -7 gr. Jeg, der i forvejen har svært ved at løbe om morgenen. Nogle løber bedst om morgenen, andre om aftenen. Nogle er så heldige, at det ikke har nogen betydning. Jeg har fra dag 1 foretrukket at løbe om eftermiddagen. Det kører bare bedst på det tidspunkt. Af samme grund løber jeg intervaltræning på dette tidspunkt af dagen. De andre ture kan flyttes, men helst ikke intervaltræningen. Det er hårdt nok i forvejen! Ugens træning har budt på intervaltræning, motionsmarathon og så det løse. I alt 90 km. Ferien slutter i dag, og jeg skal 2 uger i dagvagt. Det er hårdt at træne de dage, hvor jeg har 8,5 timers vagt, fordi jeg går 10-12 km på en dag. Så må det bare blive korte, rolige ture. Planen er en uge uden motionsmarathon. Der har været meget sparsom kontakt til Coach Jesper, mens han har løbet i Mozambique og Swaziland, men nu, hvor han er løbet ind i Sydafrika (d.30.12.) burde forbindelsen blive bedre. Han har en del kommunikation, der skal samles op, og alt vedr. WR er vigtigere end min træning, så jeg må vente nogle dage på en evaluering af de sidste ugers træning. Men den kommer, og der bliver ikke uddelt ros, hvis den ikke er berettiget :-/ .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar