tirsdag den 5. januar 2010

At sabotere egne planer

Grunden til at intervaller er sat på ugeplanen er, at jeg skal blive lidt hurtigere. Genetisk er jeg ikke bygget til hurtighed, så supertider får jeg aldrig, men det betyder jo ikke, at jeg ikke kan blive hurtigere i forhold til mine tidl. tider. Set i det lys er det jo temmelig tåbeligt, at jeg saboterer mine egne planer ved at tage på i vægt! Nu må der gøres noget!!! Kombineret med en stigende træningsmængde er det vigtig at få styr på kosten nu. At spise forkert betyder ikke kun øget vægt. Det betyder også dårligere restitution, og samtidigt går det ud over mit humør. Jeg elsker kager og chokolade, så der er kun en ting at gøre: totalt stop for de søde sager! Jeg stopper ikke ved et lille stykke Ritter Sport, men spiser hele pakken. Det duer jo ikke :-( Kun under ultraløb må der spises slik. Det er et hurtigt sukkertilskud, og så er det godt for moralen :-D .

6 kommentarer:

  1. Det lyder bare så bekendt det der med slik..

    Jeg "kæmper" lige nu en kamp med det sidste julekonfekt - skal det spises eller smides ud?

    Jeg er mest til det første, men kigger jeg på badevægten er det kun den sidste mulighed, der overhovedet eksisterer.

    God træning hen over foråret...

    SvarSlet
  2. Velger du å vente med søtsaker til lørdag, blir det jo også en mental trening i tillegg til effekten på vekten!

    SvarSlet
  3. Jesper: Det er let at sidde her og sige: "Smid det ud", for jeg har jo selv noget nougat i køkkenskabet, der burde smides ud, men det er ikke let ;-)

    Anders: En ugentlig slikdag som da børnene var små - ja, det er en god idé. Jeg må under administration som et barn!

    SvarSlet
  4. Dette er bare det ømme punkt, også hos mig :-) Jeg Æææælsker chokolade.. og det er kun en vej, og det ud med det.

    Jeg læser tit din blog, og synes det er spændende at følge med. Godt nytår og sportsår

    SvarSlet
  5. Vejer nu også selv lidt for meget, plus har da også taget et par kilo på her i julen, men regner nu med at de kilo ryger af igen nu jeg kommer op i km igen ( håber jeg )uge 51-53 blev nu også næste 200km mindre end planlagt.... c,")

    SvarSlet