fredag den 8. januar 2010

Anklen

Anklen er bedre, men der er stadig lidt ømhed. Det kan hænge sammen med, at foden ikke får meget ro, når jeg er på arbejde, fordi jeg går hele tiden. Jeg holder derfor en løbefri dag. Heldigvis er den ikke hævet, så jeg regner med at være klar i morgen. Her er jo en rigtig god grund til lidt trøstespisning, men jeg må nøjes med at tænke på Rittersport, flødeboller, kartoffelkager og alle de andre gode sager. Et glas rødvin ville heller ikke være af vejen! Er der ikke noget med en helbredende effekt af rødvin - eller det er måske ikke på ankelskader? ;-) God weekend - og pas på jer selv på de glatte veje! .

4 kommentarer:

  1. Jeg mener rødvin må være et must for ultraløbere. Tænk på at cykelryttere drikker rødvin selv under Tour de France.
    Det er noget med iltoptagelsen i blodet. Det skal du unde dig!

    Håber anklen snart er ok igen

    kh karina

    SvarSlet
  2. Hej May-Britt
    Hvorfor taper du ikke din ankel op? Jeg har vrikket om utallige gange, fordi jeg i mange år løb sammen med nogle vilde drenge, der hyldede at løbe 'off-piste'. Gang på gang måtte jeg have næsen i skovbunden, når jeg snublede over trærødder. Men 9 ud af 10 gange har jeg kunnet løbe videre næste dag med en god optapening. Faktisk fremmer det helingen at bruge den skadede fod (med mindre den er super-skadet). Og et godt glas rødvin hjælper bare endnu bedre.
    mange hilsner
    Helle

    SvarSlet
  3. Hvis rødvin ikke hjælper på anklen, så hjælper det i hvert fald på humøret :-)

    Mht. optapening: jeg er lidt nervøs for at 'skjule' skaden ved at tape op. Det er en fin balancegang mellem at løbe med en skadet ankel med støtte for at hindre en forværring og at løbe uden støtte for hele tiden at have en fornemmelse af skaden.

    SvarSlet
  4. Sådan tror jeg ikke, du skal se på optapening. Er skaden for stor, kan du ikke løbe med tape, men en mindre skade, som en forstuvning eller et vrid, har bare godt at af blive bevæget. Det øger blodgennemstrømningen, som igen fremmer helingen. Jeg vred engang så voldsomt om, at jeg rev et lille stykke knogle af hælbenet. Behandlingen var: Optapening med masser af gang og løb. Det helede fint.

    SvarSlet