mandag den 18. januar 2010

Djævelske intervaller

Som jeg tidl. har skrevet, nedsættes træningsmængden væsentligt de næste par uger pga. min flytning. I stedet for løber jeg intervaller og tempo. Coach Jesper bifalder idéen, men vi er vist ikke helt enige om intervallernes antal. Jeg havde, indtil en sms indløb, ikke troet, at nogle mennesker (i hvert fald ikke jævne amatører som mig) løb 50 intervaller i ét pas! 50!!! Godt nok taler vi ikke om 1000 meter, men 'bare' 100 meter - men 50 x 100 meter!!! Naturligvis med en forventning om højere fart end på 1000 meter intervallerne. Han er en hård mand at have som coach. Jeg har takket ham for tilliden til, at jeg er i form til et så hårdt pas, men det lykkedes kun at løbe 30 x 100 meter, før jeg syntes, at tempoet var faldet for meget pr. tur til, at det var relevant at forsætte. Hvis der ikke længere er kvalitet i et træningspas, skal man overveje, om det har relevans at forsætte. Hvor meget er så 'for meget' på 100 meter intervaller? For mig er det, når de sidste 5 ture blev løbet 2 sek. langsommere end de første 25. Men jeg lå under 4 min/km på de 25 ture. Kunne i høre det i Jylland? ;-) .

2 kommentarer:

  1. JA, vi hører det helt her ovre på hovedlandet :) Flot med tiden!

    Det er godt nok en hård træner du har... 50 intervaller, det er jo udenfor forstand. Men jeg tror nu godt du kan lide at blive presset fra hans side? Han får vist den gode stædighed op i dig, tror jeg.

    Held og lykke med træning og flytning

    KH Karina

    SvarSlet
  2. :-)
    Ja, jeg kan godt lide, at der bliver stillet krav til min træning. Jeg havde bare ikke regnet med, at de var så hårde ;-)
    Jesper ved også, at hvis jeg finder det mere rigtigt at træne mindre/anderledes, så er det med god grund, og det respekterer han.
    Respekt mellem 'elev' og coach betyder alt!

    SvarSlet