mandag den 25. januar 2010

Forandringens vinde

Forandringens vinde blæser over både hjemmet og bloggen. Jeg er lidt stresset, fordi jeg er kommet bagud med pakningen pga. min forkølelse. Hjemmet er fyldt op af flyttekasser og nyindkøb til den nye lejlighed. I kender det sikkert: når man flytter, nyistandsætter eller bare rydder grundigt op, så får man lyst til nye ting. Det er mest i småtingsafd., men alligevel... Nyt hverdagsporcelæn, ny vaskemaskine (nå ja, det er måske ikke ligefrem i småtingsafd.!), kurve og kasser til opbevaring af småting osv. Skønt, men man kan jo undrer sig lidt over, at når jeg er bagud med oprydningen, så bruger jeg tid på at handle ind. Sådan er det bare. Dagens motion har derfor været masser af cykling, 30-40 km vil jeg tro. Når man ikke kan have så meget i cykelkurven, må man jo afsted flere gange ;-) Bloggen er også blevet forandret. Godt nok kun farvemæssigt; designet er stadig det samme. Den er blevet forårsgrøn. Forandringens farve. Forventningens farve. En ny begyndelse... Allerhelst skulle den have været rød, men den findes ikke i skabelonen. Kun blå, rosa og grøn. Ihvertfald i det design, jeg har valgt. Rød er min ynglingsfarve. Farven, der signalerer livskraft. Blodets, ildens og hjertes farve. Da jeg skulle løbe mit første marathon, Kalundborg Vintermarathon i januar 2007, ville jeg løbe i en rød t-shirt. Tro mig, det var før farven blev moderne blandt løbere! Jeg brugte flere dage på at finde en rød t-shirt, og det lykkedes mig aldrig at finde en i løbekvalitet. Derfor løb jeg i en fitness t-shirt fra Röhnisch.
Den trøje betyder meget for mig, og jeg har brugt den til flere fotosessions (billedet er fra Jyllandsposten ) samt til indslaget i TV2 Nyhederne i maj 2009.
Som alle de 'rigtige' sportfolk har jeg min egen lille særhed: hvis løbet betyder meget for mig, løber jeg i rødt, bare for en sikkerheds skyld ;-)
Behøver jeg skrive at mit, på daværende tidspunkt, nye løbebekendskab Jesper Olsen, grinede, da jeg fortalte ham det?
Det er måske også en kvindeting :-/
.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar