søndag den 15. august 2010

Sportssøndag

Det har været en dejlig sportssøndag. Her er en lille beretning inkl. fotos (godt jeg har fået et mobilkamera).

Dagens største begivenhed var naturligvis Copenhagen Challenge Triathlon. En stor del af de 180 km på cykel gik igennem Rudersdal kommune, som Birkerød er en del af. Ved 11-tiden cyklede jeg på Kongevejen, hvor rytterne var i fuld gang. De hurtigste mænd havde været forbi for 2.gang (ud af 2) og var på vej mod København, men motionisterne var stadig på 1.omgang. Jeg valgte at stoppe lige før toppen af Geels Bakke, som var rutens mest krævende bakke (den jeg altid jamrer over!) og klappe af de kæmpende ryttere. Nogle så mere veltrænede ud end andre, og nogle så væsentligt mere friske ud end andre, men de fleste havde overskud til et smil, når der blev klappet af dem. Der stod mange tilskuere på bakken, hvor der var servicedepot på toppen.


Der kæmpes mod toppen af Geels Bakke


Servicedepot på toppen
Ved 12.30-tiden cyklede jeg videre til Sorgenfri, hvor jeg skulle deltage i 'Danske Bank´s grønne mil'. Den foregik i Sorgenfri slotspark, så jeg havde forestillet mig en rimeligt flad rute. Jeg tog grueligt fejl!!

Men først skulle børnene afsted, for her er i sandhed tale om et familiearr. Der var 1 km for børn født i 2002 eller senere, 2 km for børn født i 1998 eller senere samt 5 og 7,5 km (1 mil) for alle.

Et familiearr. med mange stolte børn og lige så stolte forældre

Starten går på 1 km

De giver alt, hvad de har

Bagtroppen. Er hun ikke skøn?

Der var en meget hyggelig affære med bl.a. 'Cirkus 3' for børnene. og det var morsomt at se de små poder race afsted. Naturligvis var der en medalje til alle børnene, når de kom i mål. Sådan skal det bare gøres!

Før starten mødte jeg ultraløber Peter Leisted Bøgevig, der bor med sin familie i Virum. Han skulle løbe milen i dag, og i næste måned stiller han til start på Spartathlon sammen med mange andre danskere.

Jeg skulle løbe 5 km, og jeg havde håbet på en tid i nærheden af min PR, men vi var ikke langt henne i løbet, før jeg indså, at det ville blive ualmindeligt svært, for det gik op og ned hele tiden for at afslutte med et skarpt 90 gr. sving kort før mål. Da der var tale om en 2,5 km rundstrækning, fik vi glæden 2 gange!

Jeg ved stadig ikke, hvorfor jeg ikke tjekkede mit løbeur ved 2,5 km, men i stedet for valgte at se på det opsatte stævneur. Jeg syntes, uret viste 11:00, hvilket godt nok overraskede mig på den kuperede rute, men det lød jo godt i forhold til min PR på 22:30, så måske det bare var ønsketænkning. Ihvertfald kom jeg i mål på 22:39, og jeg var mildt sagt rasende på mig selv! Hvordan kunne jeg smide 39 sekunder på 2,5 km uden at mærke det?? Jeg var godt klar over, at de mange bakker ville kræve noget på 2. omgang, men så meget går jeg trods alt ikke ned!

Faktisk var jeg tilfreds med sluttiden, for min PR er sat på en flad rute, men et tidstab af den art var ikke acceptabelt! Efter løbet mødte jeg tilfældigvis Peter igen, og han var heller ikke vild med den krævende rute, der havde givet ham en tid på 33:12. Normalt løber han 1 mil på ca. 30 min!

På vejen hjem mødte jeg igen cykelryttere fra CC, og da var kl. 15.30. Målet lukker kl. 23, og med en marathon ventende havde de vist småtravlt.

Hjemme skyndte jeg mig at lægge urets data ind på min pc. Pyha - jeg havde set forkert på stævneuret! Min mellemtid var ikke 11:00, men 11:15. Det betyder, at jeg kun havde smidt 9 sekunder på sidste omgang, og det kan jeg sagtens leve med. Så jeg blev glad igen :-)

Men dagen var ikke slut endnu, for jeg manglede stadig nogle km i at nå ugens træningsmål på 120 km. Nå ja, det skal vel med i vurderingen af min konkurrence, at jeg stillede op med 100 km i benene ;-)

Jeg måtte ud på endnu 17 km, og efter aftenens og nattens voldsomme regn (vi fik 92 mm) har det været varmt (26 gr.) og solrigt. Nærmest lummervarmt, så der kommer såmænd nok mere regn!

Midt ude på ruten, i landlige omgivelser, mødte jeg nr. 1802 Danieli Moshe fra Israel. Han deltog i CC, og hvordan han var kørt så meget forkert, er mig en gåde, men jeg tror (håber), jeg fik sendt ham ud på Kongevejen igen, så han kunne forsætte sit løb. Kl. var efterhånden blevet 17, så jeg tvivler på, at han fuldfører indenfor tidsgrænsen :-(

Resultaterne fra mit løb var dukket op i mellemtiden, og det viser sig, at jeg blev nr. 4 ud af 91 kvinder og nr. 16 ud af 158 deltagere på 5 km. Det kan en langsom ultraløber da vist godt være bekendt :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar