fredag den 20. august 2010

En stop-and-go tur

Ååhhh - jeg er træt! Kuréren kom først kl. 15.30 i går, så jeg har sovet alt for lidt det sidste døgn. Når man træner meget, er søvn ekstra vigtigt. Kroppen skal have ro til at restituere, og jeg kan desuden tydeligt mærke på min ryg, om jeg får hvilet nok. Jeg er langt mere øm over lænden, når jeg ikke sover nok.

Hovedet fungerer derfor kun på halv kraft i dag, og formodentligt ligger jeg i min seng meget tidligt i aften. Det er i forvejen den bedste måde at vende tilbage til en mere alm. dagsrytme.

Men der skal jo stadig trænes - træt i hovedet eller ej. Det er svært at komme ud af døren, når hovedet har slået off-knappen til, men jeg valgte at løbe en rolig tur og tage lidt billeder til jer fra 'Vaserne'.

Vaserne: Ordet 'vase' betyder en vej bygget af grene over et sumpet område. I dag er stierne naturligvis af bedre beskaffenhed, men stedet er stadig sumpet, og når det regner, står stierne som regel under vand, hvilket Rudersdal Marathon-deltagere kan skrive under på. Tidl. blev der gravet tørv her. I dag er stedet fredet og hjemsted for ca. 150 fuglearter.

Med denne udsigt må fårene gå på en af landets dyreste matrikler

Der er så frodigt, at man er i gang med at beskære træer som et led i vildtplejen

Vilde blomster er de smukkeste

I Vasernes jungle


Furesøen i al sin pragt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar