mandag den 14. december 2009

Træning under sygdom

Det er en balance at træne, når man er syg. Jeg er hamrende forkølet: næsen løber konstant, og jeg nyser af orkanstyrke. Men jeg er stadig feberfri, og derfor løber jeg. Når helbredet ikke er helt i orden, løber jeg max. 10 km og altid i langsomt tempo. Kroppen skal ikke presses for meget. Tempo- og intervalture er sat på standby, til jeg er frisk igen. Får jeg feber, stopper al træning. Så har kroppen rigeligt at gøre med at helbrede uden jeg svækker den yderligere. Det var dejligt at få rørt kroppen i det klare frostvejr. Følte mig frisk nok til at løbe 10 km, men da jeg kom ind i varmen igen, kunne jeg næsten ikke få luft. Typisk forkølelsestegn :-/ Efter 3 uger i dagvagt er jeg tilbage i nattevagt. 4 nætter før 2,5 ugers juleferie :-) .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar