fredag den 25. december 2009

Jule-intervaller

Sneen er ved at smelte, så nu er der ikke længere nogen undskyldning for at undgå intervaltræningen. Efter hviledagen i går var det oplagt at løbe dem i dag. Jeg nyder på ingen måde at løbe intervaller, men om det virkelig kan lykkes at gøre en snegl til en hurtig snegl, vil vise i løbet af foråret ;-) Jeg havde håbet at kunne løbe i parken som sidst, men det viste sig at være meget sjappet, så i stedet for intervaller blev det bare til våde strømper :-( Så jeg måtte løbe på hovedvejen mellem Birkerød og Farum. Kedelig, men meget velegnet til formålet. 1 km lige strækning med let rygvind ud og, naturligvis, modvind hjem. Opvarmning, 8 x 1 km intervaller, afjogning. Vinden tog til under træning, så det var en meget kold fornøjelse til sidst. Jeg blev afkølet mellem intervallerne, og de våde sko/strømper hjalp heller ikke på situationen. Da jeg løb den sidste km, var der smeltet så meget sne, at bilerne sprøjtede på mig. ØV! Hjem i et varmt bad, en kop dejlig varm cacao og en af mine yndlingsfilm 'Patch Adams' i TV. Livet er herligt, især når intervallerne er overstået ;-) .

4 kommentarer:

  1. 8*1000 meter er hård kost og så lige efter et marathon!! Hvad tempo løber du i?

    SvarSlet
  2. Pga. vinden var der forskel på ud- og hjemturen.
    Ud: gns. 4.17 min/km
    Hjem: gns. 4.24 min/km

    Når formen bliver bedre, bliver tiderne det forhåbentligt også

    SvarSlet
  3. Hej May-Britt,

    Hvordan løber du intervallerne? Løber du 1000 meter med fart og dernæst jogger 1000 meter. Eller holder du pause og hvis du gør det, hvor længe?

    Godt nytår og forsat god træning

    vh karina

    SvarSlet
  4. Fuld fart frem 1000 meter, småjog mellem intervallerne for ikke at blive kold. Ca. 2 min. mellem hvert interval = når pulsen er faldet til ca. 40 % af reservepulsen.

    Også godt nytår til dig :-)

    SvarSlet