søndag den 27. december 2009

Mindernes tur

Jeg er i gang med at rydde op og kassere ting i forbindelse med min forestående flytning. 19 års liv, der skal sorteres ud i. Pludselig falder jeg over en forlængst glemt lille kasse. Kassen med minder fra min ungdom. Fotos af familien, min elskede farmor, klassekammerater fra folkeskolen, billedet af Ham, man aldrig glemmer - den første store forelskelse. Billeder fra gymnasiet og eksamensfesten, da jeg blev udd. som plejehjemsassistent. Vennerne i Hjemmeværnet. Mit livs bedste ferie: 10 dages telttur på en campingplads i Göteborg med to veninder og mødet med norske Jan :-) Minderne vælter rundt mellem hinanden på den efterfølgende løbetur. Venner, der forsvandt med tiden. Hvor er de blevet af? Små og store forelskelser. Der var Per fra Hirtshals og Finn fra Vejle. Mon de er blevet løbere? Måske jeg skal studere startlisterne lidt nøjere næste gang, jeg løber i Jylland ;-) Jeg løber for at få det hele på plads i hovedet. For at få lukket kassen mentalt igen. Kassen, der indeholder minder fra livet før ægteskab, familieliv og skilsmisse. Tiden før singlelivet med de to mennesker, der er og bliver mit livs største kærlighed: mine to børn Annette og Michael. Løb er den bedste form for terapi, jeg kender :-) .

1 kommentar:

  1. Kære May-Britt
    Glædelig jul til dig.
    Jeg vil bare lige sige, at det var en dejligt og meget personligt indlæg du skrev i dag på bloggen. Det er virkelig herligt engang imellem at fornemme mere af den person bag skriverierne.
    Og minder er noget, som vi først forstår betydningen og vigtigheden af, når der er gået rum tid.
    Jeg er en næsten daglig gæst på din blog, og det til fortsat glæde og inspiration, når jeg selv kæmper med at komme ud af døren.
    Mange hilsener
    Katrine

    SvarSlet