tirsdag den 22. december 2009

Hvid jul

Nu kan det simpelthen ikke gå galt! Vi får hvid jul i år - i hvert fald i Birkerød. Det har sneet hele dagen, og det smukkeste vinterlandskab er lige udenfor døren. Den sidste pakke, mandelgaven, er købt, og nu er der tid og ro til at lade juleglæden indfinde sig. Lige som i går blev der købt ind under løbeturen. Det er så glat, at det er mere sikkert at løbe end at cykle ud og handle. I morgen kl. 08.30 skal jeg løbe 'Rudersdal/Skodsborg Marathon julejoint'. Med den nyfaldne sne bliver det en tung, men smuk tur. Selskabet fejler ikke noget. Kun 7 løbere bliver vi, men det er til gengæld nogle af landets hardcore marathonløbere, som jeg har løbet med adskillige gange, så vi skal nok få en hyggelig juletur. Derfor løb jeg kun 6 km i dag. I sig selv er 6 km betydningsløst træningsmæssigt, men mentalt betyder det meget at holde fast i rytmen med at løbe 6 dage om ugen. Jeg har altid en ugentlig hviledag. I denne uge bliver det d.24., hvor der skal hygges med familien hele dagen :-) Når man, som jeg, i en længere periode har sloges meget med at komme afsted, er det vigtigt at holde fast i rutinen med at komme ud af døren. Benene er også gode nok til det, men formen er ikke til 10-15 km dagen før en lang tur, så derfor kun 6 km. Leif, Lennart, Niels, Søren, Jerk og Morten - vi ses på legepladsen i morgen :-))) .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar