tirsdag den 29. december 2009

Så er det overstået for denne uge

Ja, det kan jo kun være de pokkers intervaller, jeg taler om! Man starter med tungen hængende ud af munden, og man slutter med lungerne liggende på vejen... 10 x 1 km på landevejen igen. Faktisk er det et rigtig godt stykke vej, jeg har fundet, når man lige ser bort fra de mange biler. Næsten helt lige strækning med gang- og cykelsti i samme niveau, kun delt med en hvid optegning. Dvs. at jeg ikke skal hoppe op og ned af et fortov, hvis der kommer gående, fordi det er nemt at løbe udenom. Nå ja, når sandheden skal frem, så løber jeg på cykelstien. Hvad er det med os løbere? For hurtige til de gående og for langsomme til de cyklende (nogle af dem i hvert fald), så naturligvis løber vi på cykelstien og bliver dermed lige så generende, som de gående er for løberne. Med de mange løbere, der er i DK, må vi snart have indført en løbe-sti ;-) Her er det gode ved 'min' vej, at jeg kan løbe langs den hvide streg på cykelstien, men selvfølgelig trækker jeg ind på gangstien, hvis der kommer cykler imod mig. Spørg mig ikke, hvorfor jeg ikke løber hele turen på gangstien, for jeg kan ikke give et fornuftigt svar - altså andet end løbere løber på cykelstierne. Selve træningen gik rigtig godt. Holdt tempoet på alle intervaller. Kunsten er som bekendt at kunne løbe alle intervaller indenfor en meget lille margen. Max 5 sek. udsving blev jeg belært af Coach Jesper første gang, vi løb intervaller sammen for næsten 3 år siden. I dag lå de som perler på en snor :-) Det bedste ved intervaltræning? At cruise hjem i ultraløbertempo, når træningen er overstået!!! .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar