mandag den 28. december 2009

Status

Det er tid til at gøre status over de første 4 uger af træningen mod GUCR. Jeg startede stille og roligt med 50 km de to første uger for at komme ind i rytmen med 6 træningspas om ugen. Jeg har altid holdt en ugentlig fridag, og det bliver jeg ved med. 'Kom hviledagen ihu' ;-) De første uger skulle også bruges til at 'kurere' min mentale træthed, og det er lykkedes til fulde. Bortset fra en enkelt dag, hvor jeg sagde 'tak for i dag' efter bare 2 km, har jeg løbet som planlagt. Nogle dage har det været sjovere end andre, men det hører jo med. Jeg har løbet intervaller i 3 af de 4 uger, hvilket er nyt for mig. Sjovt? Nej. Effektivt? Det vil tiden vise... Træningsmængden er optrappet, og i den forgangne uge blev det til 88 km ink. marathon. Der er stadig tale om basistræning og fokus på, at jeg kommer i en god grundform igen. Og så er der lige et par jule-kg, der skal smides, selv om Søren og Niels var så søde at sige, at det ikke kan ses - tak for det :-) .

4 kommentarer:

  1. Hej May-Britt,

    Er i gang med at læse Murakami's "Hvad jeg taler om når jeg taler om at løbe". Jeg har netop læst et kapitel vedr. et afsluttet 100 km løb og en periode med en tilstand han kalder "Runner's blue".

    Jeg kom til at tænke på dig, og hvordan du også mistede lysten til at træne efter 6 dages løbet.

    Tænkte bogen måske er noget for dig (hvis du ikke allerede har læst den?)

    Det er en ærlig lille bog, ikke en instruktion i hvordan man skal træne, mere forfatterens tanker omkring løb.

    God dag og venlig hilsen
    Karina

    SvarSlet
  2. Hej Karina

    Jeg begyndte på bogen for et års tid siden, men jeg blev ikke grebet af den, og jeg har derfor ikke læst den til ende. Tilsyneladende er jeg den eneste, der ikke er begejstret for bogen :-/

    Jeg ved ikke, om der er et begreb, der hedder 'Runner´s blue', men det burde der være! Tomheden efter kulminationen på mange timers målrettet træning er overraskende for de fleste, og det er individuelt hvor længe, det varer. Da jeg skrev om problemet, fik jeg en mail fra en kendt ultraløber, der havde en periode på 1,5 ÅR(!), hvor han var træt af at løbe, så jeg er vist sluppet billigt med nogle få måneder :-)

    Selv om det er en meget frustrerende periode, skal man bare holde ud. Vær ikke bekymret - lysten kommer tilbage. Man skal bare lære, hvordan man hjælper den på vej.

    Tak for din kommentar. Det er super, når folk stiller spørgsmål eller kommer med gode råd til indlæggene :-)

    Mange hilsner og god træning,
    May-Britt

    SvarSlet
  3. Hej May-britt

    Du er ikke alene om ikke at blive fanget af ovennævnte bog..Samme her.
    Fortsat god træning og selvfølig Godt nytår:-o)
    Tina

    SvarSlet
  4. Tak Tina. Det er rart at vide, jeg ikke er den eneste ;-)

    SvarSlet