onsdag den 23. december 2009

Marathon og biografen

Jeg var tidligt oppe, for kl.07.35 kom Søren Holte og hentede mig til Skodsborg Marathon. En lille flok på 7 løbere, der ikke kunne finde på en mere festlig måde at indlede julen på :-) Kl.08.30 løb vi en fælles omgang, hvor efter løbet blev givet frit. Ret hurtigt stak Morten Walter (løbets vinder) og Leif Skinnerup af. Niels Høg Henriksen løb med dem i begyndelsen, men kort tid efter faldt han tilbage til vores gruppe, der bestod af Jerk W. Langer, Søren og mig. Lennart Skoog sluttede feltet af alene. Efter 3,5 omgange (hver omgang er 6,18 km) havde Jerk så gode ben, at han forlod gruppen. Vi andre synes, tempoet var fint for et par løbere ude af form (Niels og mig), og Søren var flink og blev hos os som vejviser. Ellers var vi vist kommet på afveje, for Niels´s retningssans er ikke bedre end min :-D Ruten er kuperet, og den barske Margrethe-bakken er ingen spøg, så lad mig gå til bekendelse og sige, at vi kun løb op ad den på første og sidste omgang. Knap 7 omgange senere kom vi i mål i 4.29.46. En dejlig lang træningstur i en smuk skov, der skiftede underlag under turen. Det startede med knitrende sne, men i løbet af formiddagen blev det tøvejr og dermed tungere at løbe i. Sneen blev trampet fast og op ad flere bakker blev der derfor også lidt glat sidst på turen. Det var dejligt at få løbet marathon igen - årets sidste lange tur. Efter at have været hjemme en times tid, skulle jeg ud af døren igen. I bio for at se 'Avatar' i 3D. Der er kun en ting at sige: den skal ses! .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar