tirsdag den 1. december 2009

Langsom opbygning

Efter 3 måneder med en meget ujævn træningsindsats starter den målrettede træning stille op. Der er 26 ugers træning og 2 ugers nedtrapning at se frem til :-) Hovedmålet er GUCR, og så bliver det spændende om den nye træning betyder personlige rekorder på andre distancer undervejs. Men træningen bliver bygget op mod GUCR - det er der ingen tvivl om! Coach Jesper har dikteret 50 km i denne uge. Ikke mange km, men til gengæld skal de være intensive. Interval- og tempotræning har ikke været højt prioriteret hos mig indtil nu. Mest fordi jeg synes, det er forbandet hårdt! Be careful what you ask for. You might just get it! Jeg har bedt om hjælp til at gøre mig hurtigere, så nu skal der trænes tempo og intervaller HVER uge. Og hvilke intervaller!!! 3 x 10 min. med 5 min. jog mellem. Manden må have fået hedeslag i Afrika! Men når man beder om hjælp, må man gøre, hvad der bliver sagt. Jeg ved af erfaring, at det er lettere at komme ud af døren på de sure dage, når jeg skal stå til regnskab for Jesper. Og tempoet bliver vel hurtigere hen ad vejen... 8 km med tungen ud af halsen. Ikke noget flatterende syn på gaderne i Birkerød. Godt 'sommerløberne' er gået indendørs ;-) .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar