torsdag den 3. december 2009

Bare jeg har km nok

50 km er ikke ret mange km på 1 uge, og jeg er alvorligt bange for, at jeg kommer til at overskride 'budgettet' :-/ Selv om jeg kun løber korte ture (i dag 6,6 km), så er jeg allerede oppe på 37,7 km, og da jeg skal løbe Novo Nordisk løbet 10 km på søndag, skal jeg fordele 2,3 km på 2 dage ;-) Novo Nordisk løbet er udnævnt til mit månedlige testløb. Det er et serieløb og er derfor perfekt til formålet: at måle min forbedring ifht. tempo. En glædelig arbejdsnyhed: Dagens Medicin har kåret Steno Diabetes Center som Danmarks bedste hospitalsafd. for endokrinologi . Vi er blevet nr.1 på alle 3 vurderingskriterier. Et dejligt skulderklap, at vores sundhedsfaglige kolleger i hele landet har vurderet os som særligt dygtige :-) .

2 kommentarer:

  1. tillykke med "prisen" på jobbet, det er da fantastisk må man sige :-))))

    mht antal km, ja så er vi jo nogen der er super tilfredse med endelig at være nået op på de 50 km pr uge hi-hi OG SYNES DET ER PÆNT HÅRDT ;-)))))

    hvor mange dagen om ugen løber du May-Britt? hver dag=ingen løberfri dage, eller???

    jeg er ved at have styr på mit hjemmebryggede program frem mod Hamburg, har lagt lidt ekstra km på det opringelige program, da jeg som skrevet er oppe over de 50 nu, og der er jo ingen grund til at gå tilbage...............så 16 ugers træning fra 1/1, topper på 72 km - nedtrapning, og så løbet i april...........UHHHHH JEG GLÆDER MIG TIL AT KOMME IGANG :-)))))

    hilsen Mette

    SvarSlet
  2. Hej Mette

    Jeg holder normalt 1-2 hviledage om ugen, alt efter programmets indhold. Hvis der indgår en tur på 4 timer eller mere, holder jeg normalt fri dagen før samt 2.dagen efter. Dagen efter den lange tur tager jeg en langsom 5-6 km tur for at fremme restitutionen ved at få syren ud af benene.

    Men når der kun er korte ture på programmet, løber jeg hver dag. Muligvis tager jeg en hviledag i morgen, fordi der skal løbes testløb søndag. Så overskrider jeg heller ikke mit 'løbebudget' med ret meget ;-)

    Mht. dit eget program: husk at indlægge en restitutionsuge hver 4.uge, hvor du går lidt ned i mængde, før du stiger igen i den 5.uge. Det er vigtigt for kroppen at få lidt ekstra hvile en enkelt uge med jævne mellemrum.

    God weekend :-)

    SvarSlet