søndag den 18. marts 2012

Sydney Marathon 2013

Dagen begyndte negativt. Jeg skulle have løbet Allerød 10 km i dag, men efter nattens regnvejr valgte jeg at melde afbud. Ikke noget med smattede skovstier til mig.

Men så begyndte det at lysne BIG TIME. Som jeg tidl. har nævnt, vil jeg bruge en stor del af min erstatning til at besøge min familie i Sydney. Min lillebror og hans kæreste, senere hustru, drog til Australien i efteråret 1999 for at arbejde i et par år, og de er ikke kommet hjem endnu! Jeg har ikke haft så stort økonomisk overskud, at det er blevet til et besøg endnu, men det bliver der lavet om på næste år. Når det ikke kan blive i år, skyldes det for det, at sommerferien forlængst er fastlagt på arbejdet, og jeg skal bruge 4 uger sammenhængende til rejsen + 3 ugers ophold. Det eneste mulige tidspunkt ville derfor være julen/nytåret, men der får de besøg af Susannes mor.

Så jeg venter til september/oktober 2013, fordi det giver mulighed for at løbe Sydney Marathon. Jeg havde først overvejet at løbe et ultraløb, men ved eftertanke synes jeg, at det tager for meget tid ud af mit besøg, fordi det jo ikke kun drejer sig om selve løbet, men også diverse forberedelser. Så jeg løber med Sydney Marathon, hvor familien har mulighed for at heppe. SYDNEY MARATHON - det har sørme en god klang over sig :-)

Det giver også plads til at deltage i VM 2013, hvis jeg kvalificerer mig, når vi løber i Katowice. Næste års VM er nemlig allerede d. 11.-12. maj i Holland.

Og der er flere gode nyheder! Efter 2 løbefrie dage for at give anklen lidt ro var der intet at mærke de første 500 meter, og sådan har det ikke været i 4 uger. Så kom der alligevel lidt smerter et par km, for dernæst helt at forsvinde, men sådan har det været hele tiden. Det er min fornemmelse, at der er sket en betydelig bedring, og jeg ser derfor tiden lidt an mht. lægebesøg. Jeg er meget opmærksom på, om jeg kompenserer, mens jeg løber. Altså om jeg lægger vægten over på højre ben for at aflaste venstre ankel, men det er mit klare indtryk, at det gør jeg ikke. 18,5 km gennem Birkerød via Øverødvej til Høsterkøb og hjem ad Bistrupvej uden problemer. Benene føles gode, og anklen gør ikke ondt efter turen. Så blev det alligevel en god søndag :-)

6 kommentarer:

  1. Spændende - hvis jeg ikke var så pinlig bange for edderkopper og små krybdyr ikke findes på det kontinent, så kunne jeg også tænke mig at komme til Australien. Jeg bliver dog hjemme, men glæder mig til at følge turen om 1,5år....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også hunderæd for slanger og krybdyr, men nu har min familie overlevet i 22 år, så klarer jeg det nok også ;-)

      Naturligvis kommer der historier hjem fra Downunder. Måske jeg kan finde nogle lokale at løbe med?

      Slet
  2. Ingen tvivl, det er fedt at løbe i udlandet, og især hvis det er et sted hvor ikke så mange danskere har sat løbesko. Jeg løb Budapest halvmarathon sidste år og man lever pænt længe på sådan en oplevelse,, god tur
    Ingen løb idag, men du kommer vel stærkt igen næste søndag til "grisen" ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da helt sikkert en særlig oplevelse at deltage i løb, som ikke er hverdagskost for danske løbere. Sådan har jeg det omkring GUCR, og sådan bliver det selvfølgelig også omkring Sydney Marathon, men mest af alt glæder jeg mig til at høre min familie heppe :-)

      Jeps, jeg er klar til Griseløbet Halvmarathon :-)

      Slet
  3. Efter at have været i Australien to gange (en omgang backpacking og en periode med arbejde) kan jeg helt sikkert betegne Australien som et af de bedste steder i verden :)
    Jeg er sikker på det bliver et fantastisk maraton i en flot by, men du kan helt sikkert også glæde dig til "blot" at være turist - og selvfølgelig være sammen med din familie :)

    Maia.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maia.
      Først og fremmest glæder jeg mig til at gense min familie og til at opleve Sydney. At jeg får mulighed for at løbe marathon er en 'bare' en kæmpe bonus :-)

      Slet