torsdag den 15. marts 2012

Mentalt kispus

Benene var tunge som bly i dag, og hovedet var slet ikke med på dagens tur. Jeg er ret sikker på, at det er et udslag af mental uro. Først og fremmest er jeg lidt bekymret over, at min ankel ikke bliver bedre. Det er 4 uger siden, jeg vred om på foden, og hvis der kun var tale om forstrakte ledbånd, burde der være indtrådt en bedring nu. Jeg har tidl. været inde på, at det ligner situationen fra 2009, hvor det viste sig at dreje sig om løsreven brusk i samme ankel. Lægen sagde dengang, at min risiko for en gentagelse ikke var forhøjet, men det betyder jo ikke, at det ikke kan ske igen. Derfor har jeg bestilt tid hos lægen på mandag.

Vi er også ved at afvikle de sidste ting efter min mors uventede død for 1 måned siden. Urnen blev sat ned i går, og samtidigt er skifteretten færdig med at behandle boet. Det er jo en slags punktum for hendes liv, og naturligvis påvirker det mig og dermed også mit løb.

Der er altid en særlig stemning omkring åbningen af en stor sportsbegivenhed som f.eks. at spille åbningskampen til EM i fodbold, at løbe med startnr. 1 osv. Denne ære overgik min nevø Joachim, der fik lov at åbne de olympiske udtagelseskonkurrencer, da han svømmede i heat 1 i første event 400 meter Ind. Medley. Joachim stillede op med 27. bedste tid ud af 35 deltagere. Han blev nr. 4 i sit heat i tiden 4:38:47, hvilket er en personlig rekord med 5/100 sek. og gav en 20. plads samlet. Det er helt sikkert en godkendt præstation! Finalen blev vundet i ny australsk rekord 4:11:81 af Thomas Fraser-Holmes. Joachims næste løb er hans ynglingsdistance 200 meter Butterfly lørdag formiddag (fredag kl. 00.30 dansk tid)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar