tirsdag den 6. marts 2012

Min Kinder-æg dag

Det blev ikke til meget søvn efter nattevagten. Kl. 10.30 fik jeg en opringning fra Birkerød Fysioterapi- og Træningscenter at de har tildelt mig 3 mdr. gratis adgang til deres træningscenter, så jeg skulle derhen for at hente en nøglekort, så jeg kan komme ind i åbningstiden kl. 06 - 22 (06 - 19 i weekenden).


Jeg har tidl. benyttet det lille center, som primært bruges af fysioterapiens kunder, men som også er åbnet for tilgang af andre interesserede. Det er ikke stort, men der er alle de kredsløbs- og styrketræningsfaciliteter, man har brug for. Jeg har aldrig oplevet, at der har været mere end 3-4 personer foruden mig, når jeg har trænet, så der er ingen ventetid ved maskinerne, og så er der frem for alt ro i lokalet, når man træner. Der er dog mulighed for at se TV eller høre musik fra en radio, hvis man ønsker, men jeg kan godt lide at træne uden de forstyrrende elementer, så jeg glæder mig meget til at starte op i centret.

Som skrevet har jeg foreløbig fået 3 mdr. træning, og så skal vi aftale evt. forlængelse i slutningen af maj måned. Jeg er meget glad for det skulderklap, jeg føler, det er, at Birkerød Fysioterapi vil støtte min træning mod VM, og så forpligter det jo på en måde, som et selvbetalt medlemsskab ikke gør ;-)

Der er endelig truffet en afgørelse vedr. min anmeldelse af Kronisk lænderygssygdom til Arbejdsskadestyrelsen, og jeg har fået medhold med en mén grad på 12 % med erstatning til følge. Det er både godt og skidt at få den slags beskeder, men skaden er jo sket, og derfor er jeg glad for, at man har anerkendt mine 3 stk. diskusprolaps som en erhvervsskade. Det er kun ca. 30 %, der opnår anerkendelse indenfor mit fag. %-satsen er lavere indenfor andre fag. Nu er der måske nogle, der tænker: Hvad så med ultraløb? Ved Arbejdsskadestyrelsen, at jeg løber? Ja, det gør de, for det har min læge indberettet.

Den 3. del af kinderægget er mit løbetøj fra Newline. Iconic-serien er lavet i et let/tyndt stof og føles lækkert at have på. Farverne, jeg har fået, er hvid og koralrød, og ikke postkasserød, som jeg forventede. Jeg kan uden at blinke sige, at denne forårsserie er det flotteste løbetøj, jeg nogensinde har haft!! Om det også er det bedste at løbe i, må den kommende tid vise.

Dette har været den bedste dag i meget lang tid og en tiltrængt opmuntring :-)

2 kommentarer:

  1. Kære May-Britt

    Hele 3 gode ting på én dag! Herligt for dig - det har du fortjent.

    Anne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne. Den slags dage findes der ikke mange af :-)

      Slet