lørdag den 10. marts 2012

'Etape du Tour' som tilskuer

De, der har fulgt bloggen gennem længere tid ved, at jeg i sommers vandt hovedgevinsten i TV2´s Tour de France konkurrence om rejse, ophold og deltagelse i det store motionscykelløb ’Etape du Tour 2012’. Jeg kunne vælge mellem 2 etaper, og jeg valgte at deltage i Act ll fra Pau til Bagnères de Luchon i Pyrenæerne på Bastilledagen d. 14. juli.

I går aftes kom en mail fra det engelske firma
Rapha, der står for afviklingen af min gevinst, at nu er det tid til at tilmelde mig turen, men efter  1 år med gener fra en diskusprolaps samt kendelsen fra Arbejdsskadestyrelsen har jeg erkendt, at det er umuligt for mig at cykle 201 km siddende foroverbøjet på en racercykel.  Samtidigt blev drømmen om deltage i en triathlon også endegyldigt lagt i graven.

Der var ikke andet at gøre end skrive til Rapha om min situation og spørge, om jeg stadig kunne deltage i turen uden at cykle? Der gik kun 1 time, så kom svaret: De er meget ked af at høre om min situation, og selvfølgelig kan jeg deltage alligevel. Jeg bliver Honorary Member of Team Rapha, og de skal nok sørge for de bedste forhold til mig.

Det føles som at vinde én gang til, og jeg glæder mig nu til 3 dages ferie og en kæmpe oplevelse i Sydfrankrig
.

2 kommentarer:

  1. Glæder mig ar høre du fik styr på turen sydpå.
    Det kunne være skønt hvis vi snart kunne blive skadesfrie og friske igen.
    For mit vedkommende hænger CPH marathon i en tynd tråd.
    God weekend
    Ole Garmin

    SvarSlet
  2. Hej Ole.

    Min ryg bliver aldrig bedre, så helt skadesfri kan jeg jo aldrig påstå, at jeg bliver, men hvis jeg kunne undgå alle 'tillægsskaderne', ville jeg være noget bedre stillet.

    Er du stadig skadet?? Der er jo noget tid til CPH, men det er måske meget alvorligt?

    SvarSlet