tirsdag den 13. marts 2012

Nu med solbriller på

Jubii - nu er foråret vist endeligt kommet for at blive. Solen luner nok til, at jeg nu løber i en langærmet T-shirt i stedet for jakke eller vest. Det er bare så meget lettere at løbe, når solen skinner :-)

Min ankel gør stadig ondt de første par km af en løbetur, men så længe de ikke forværres under eller efter turen, tager jeg det roligt. De forsvinder vel på et tidspunkt. 10 km rundt i Birkerøds gader blev det til i dag.

I aften skal jeg på et 3 timers kursus i pulstræning:
Indhold: At sætte træneren og deltagere i stand til at planlægge, tilrettelægge, gennemføre og kontrollere løbetræningen.
Målgruppe:
Trænere og udøvere.

Udbytte: Hvorfor bruge en pulsmåler, grundkursus i sammenhænget mellem energiomsætning og puls.
Testning, hvilken test skal man lave for at kunne beregne sine pulszoner. Dagbog, hvordan skal jeg holde styr på min træning? Planlagt træning og udført træning.

Konkurrence, pulsmåleren som fartholder.

Fra torsdag og en uge frem deltager min nevø Joachim i de australske udtagelseskonkurrencer til OL. Han skal svømme 200m og 400m individuel medley samt 100m og 200m butterfly. Som 15-årig ung mand er man ikke fysisk udviklet til at kunne måle sig med de allerbedste svømmere, så udtagelsen skal mest ses som et skridt på vejen mod de helt store mesterskaber om 4-5 år. Men det er et signal om, at her er en ung svømmer, som man ser stort potentiale i, og som jeg tidl. har skrevet, er han godt nok født og opvokset i Australien, men det er 100% dansk blod, der flyder i årerne, så hep nu på ham sammen med mig :-)

Logo på hans T-shirt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar