torsdag den 8. marts 2012

Evaluering af kursus

Gårsdagens kursus var ikke noget for mig. Kursuslederen var psykoterapeut, og hovedindholdet var nogle få afspændingsøvelser. Især den om at trække vejret dybt og 'mærke leddene vokse' i fingerne gik hen over hovedet på mig, og da han fortalte om en kvinde, der led af daglige smerter pga. slidgigt i hænderne, og de - vupti - forsvandt totalt efter at have lavet denne simple afspændingsform, stod jeg helt af.

Det spændende ved disse kurser gennem KAI er, at deltagerne kommer med meget forskellige baggrunde. I går var vi en blandning af gocartkørere, håndboldtræner, kajakroere, ishockeyspiller/træner, triathlet og mig som løber. Det kan der kommer nogle anderledes og spændende vinkler ud af, men ikke i går. Instruktøren var efter min mening for uinspirerende, og dermed udeblev energien på holdet.

På mandag venter et kursus i Mental træning, og jeg har skrevet til KAI for at få navnet på instruktøren. Hvis det er samme mand, melder jeg fra.

2 kommentarer:

  1. Hejsa

    jeg kender det kun alt for godt - nogen gange bliver det bare lidt for "flyvende" og så reagerer ihvertfald min hjerne med at lukke ned og nægte at tage imod nogen former for input.

    F.eks. så jeg forleden dag bag på en bil "Kranio-Sakral Terapi" med en hjemmeside der hed noget med engledrys. (resten er med vilje udeladt) Blandingen af noget jeg opfatter lidt som værende lidt for "kreativt" med et lidt for useriøst webside-navn gør at jeg går så langt udenom man overhovedet kan.

    Det kan selvfølgeligt godt være at det virker og der er mennesker der er helbredt for alskens dårligdomme. Så siger jeg bare tillykke og pøj pøj..jeg er bare ikke med på vognen.

    PalleA

    SvarSlet