søndag den 4. september 2011

Skovsyreløbet

Jeg har deltaget i Skovsyreløbet i Rude Skov et par gange tidl., men jeg var ikke med sidste år, så jeg havde lykkeligt glemt hvor mange bakker, der er på 10 km ruten. Vejret var perfekt med sol og varme. 216 var tilmeldt på forhånd til de to distancer 5 og 10 km, og mon ikke der var en del eftertilmeldinger i det gode vejr?

Det er Birkerøddernes Løbeklub, der står bag arr., og jeg kan ikke sætte en finger på afviklingen af løbet. Johnny Petræus (ja, det er ham fra SigmaTri) var speaker, og selv ude på ruten kunne man høre hans stemme, når den lette vind bar den rigtige vej. Han snakkede vist fra 5 km-løberne blev sendt afsted kl. 11 og 10 km-løberne 5 min. senere, indtil sidste mand var over målstregen. Der var masser af vejvisere, som kom med opmuntrende bemærkninger, når man passerede. Væskedepot efter 5 km.

10 km begynder med en lille prolog i skoven, før man løber ud på den asfalterede del af ruten på Ravnsnæsvej, hvor man får 'fornøjelsen' af Åsebakken. En lang sej bakke op mod Høsterkøb før man igen skal ind i Rude Skov, og jeg skal love for, at de har gjort sig umage i klubben for at finde nogle gode bakker!

Da løbet startede, havde ryggen det fint, men efter 2,5 km begyndte jeg at kunne mærke den. Den blev tiltagende øm, men ikke nok til at jeg ville give mig så længe jeg vidste, jeg lå med iblandt de bedste. Det holdt løbet ud, og jeg kom ind på en 2. plads i tiden 49.43. Det blev til 3 podiepladser mere til SNIK, da Regina (som jeg vandt hold-DM med) blev nr. 2 og Karina blev nr. 3 på 5 km, mens Svend blev nr. 2 på 10 km. Så det var en god dag for klubben.

Alle podiepladser fik den samme præmie:
en buket blomster

Ingen kommentarer:

Send en kommentar