søndag den 11. september 2011

Dansk rekord på 100 miles

Jeg håber, I fulgte løbet på Mors, for det var vanvittigt spændende lige til de sidste km. Meget længe lå Carsten Eriksen fra Grenå sammen med den tidl. verdensmester på 100 km Monica Casiraghi, men med 10-15 km til mål satte Carsten et ryk ind og vandt med 12 min i ny dansk rekord på 14:54:51. En forbedring på 20 min. af den rekord, Frederik Lassen satte under samme løb sidste år.

Mors Folkeblad skrev flere artikler under løbet. Resultatlisten viser, at kvinderne var de sejeste i det nordjyske. Der var 38 til start: 31 mænd og 7 kvinder. Der kom 15 mænd i mål, mens 5 kvinder fuldførte.

Jeg læste flere statusopdateringer på Facebook fra folk, der udgik pga. manglende motivation, fordi det var for tæt på andre konkurrencer. Til det kan jeg kun sige: Man går ikke bare lige ud og løber 161 km! Og det er slet ikke 'A walk in the park' på det bakkede Mors!! Efter min beskedne mening bør man sætte Mors 100 Miles som et hovedmål, hvis man vil deltage, og man skal lægge sin løbskalender efter det. På et eller andet plan synes jeg, det er lidt synd for løbsarr. at så mange må udgå, for jeg kender flere, der helt sikkert ville have gennemført, hvis de ikke havde lavet andre ultra-konkurrencer indenfor den sidste 1-1½ måned.

I år var der live tracking af samtlige løbere, desværre med et batteriudfald omkring midnat, men arr. fik sat ny strøm på de førende løberes gps, så det rokker ikke ved min opfattelse af, at de har fat i den lange ende på Mors og har fået stablet et super løb på benene i løbet af få år. Jeg bemærkede, at løbet i år har fået sølv label fra IAU.

Et stort tillykke til Carsten Eriksen med 1. pladsen og den danske rekord
Foto: Bo Lehm, Mors Folkeblad

Ingen kommentarer:

Send en kommentar