onsdag den 21. september 2011

Av min arm!

Lige nu har jeg patent på den velkendte sætning fra 'Matador': Av min arm! Der er mange løbere, der glemmer at træne overkroppen, og jeg er helt sikkert en af dem, men det er jeg ved at lave om på. Ikke sådan planlagt, men fordi det følger med, når jeg træner Bodypump og svømmer aht. min ryg. Jeg var til Bodypump i går aftes, og i eftermiddags var jeg i svømmehallen med min datter. For pokker hvor blev jeg træt i armene efter 1000 meter. Jeg fik presset mig selv til 1400 meter, men så var det også tid til en tur i sauna.

Jeg bruger meget tid på anden træning end løb. Jeg har valgt at bruge 3 mdr. med fuld fokus på at styrke min ryg og mave (åhhh jo, jeg kan også mærke min mavemuskler for tiden!!), så jeg løber stadig, men slet ikke samme mængde om ugen. På den korte bane vil det sætte mine præstationer på alle distancer tilbage, men forhåbentligt sætter det præg på min styrke og udholdenhed, når jeg igen begynder at trappe op omkring nytår.

For ikke at forstyrre billedet har jeg meddelt Jesper, at jeg først lægger endelige planer for 2012 omkring nytår. Jeg kender mig selv godt nok til at vide, at hvis jeg har sat mig et mål, også selv om det er laaaangt ude i fremtiden, så vil tankerne alligevel kredse omkring det, og jeg vil være irriteret over, at jeg ikke løber nok.

Og nu jeg er ved mål, så glem alt om at tro, jeg lurepasser omkring min sluttid i Berlin. Dybt seriøst vil jeg være glad for at komme under 4 timer, og, som en god norsk løber-ven har skrevet til mig: "Som jeg forstår på dig, vil enhver tid i nærheden af 3.50 være at se som en bonus og fremgang til glæde og opmuntring", og det er lige præcis sådan, det er!

Men mine kære medløbere - hvil ikke på laurbærrene, for jeg vender stærkere tilbage i foråret ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar