lørdag den 3. september 2011

Der er VM, og der er VM



Jeg har tidl. været inde på, at man kan hente masser af inspiration fra andre idrætsgrene. Gode tips om træning, kost og især om motivation.

I dag faldt jeg helt tilfældigt over en film på TV2 Film, der hedder Believe in me En typisk amerikansk historie om et pigebasketballhold, der dårligt kunne driple en bold og endte med at vide statsmesterskabet. Den slags sportsfilm, der er masser af! Men denne film viste sig at være bygget over coach Jim Keith og 'Lady Cyclones' fra Middleton, Oklahoma. "Never let them tell you what you can´t do", som der står på filmens hjemmeside. TV2 Film genudsender ofte deres film, så måske er det en film for dig?

Jeg ser VM i atletik i denne uge. Jeg har set alt på nær kapgang, fordi jeg har kunnet se nattens udsendelser på arbejdet. Hver dag har haft sine vanvittige dramaer, vildt spændende konkurrencer (så i kvindernes spydkast??) og fantastiske jubelscener hvor Kembois jubeldans fra 3000 Meter Forhindringsløb tager 1. prisen


Vi har set strålende sejre og uventede nederlag. Bolts forrygende comeback på 200 Meter i 19.40 og en uengageret Thorkildsen, der 'kun' fik sølv i spydkast. Nye unge navne, der slog til, da det gjaldt. Jeg synes, det har været et forrygende VM. Jeg får abstinenser, når vi rammer mandag morgen!

Men tilbage til virkeligheden..
Min ryg gør stadig lidt ondt, men den er i bedring, og derfor tager jeg det helt roligt i morgen til Skovsyreløbet. Jeg havde overvejet at melde fra, men det er et af de få løb, der afholdes i Birkerød, så nu stiller jeg op og regner med at bruge 50-55 min. på at gennemføre.

En mere tankevækkende del er, at jeg stadig har en landsholdkval. hængende over hovedet, og der er ikke forfærdeligt mange tilbud, når det ikke skal ligge senere end april eller tidligt i maj måned aht. den fysiske og mentale restitution før VM i september. Lige nu er de mest oplagte muligheder Bislett november 2011 og Espoo februar 2012, men der er nok for kort tid til Bislett. Jeg håber stadig, at der dukker et tilbud op i DK, men det er nok ikke realistisk efter, DUUL har måtte opgive Aarhus Indoor.

Fik du ikke set Usain Bolts løb, kommer det her:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar