tirsdag den 20. september 2011

Så fik vi en verdensmester!

Dette er et af de indlæg, jeg skriver med gåsehud, for det var altså kæmpestort at se en 17-årig dansk knægt stille sig op på det øverste trin til VM i enkeltstart for juniorer.

Det var slet ikke planlagt, at jeg skulle overvære løbet, men da jeg havde en aftale med min datter kl. 14 på Nørreport, valgte jeg at tage tidl. afsted for at fornemme lidt af cykelstemningen på Rådhuspladsen. Da jeg ankom, havde Mads Würtz Schmidt netop passeret 1. mellemtid i bedste tid, men da han var useedet og 'kun' kørte i næstbedste startgruppe, var det langtfra sikkert, at hans kanontid ville række hele vejen, men det gjorde den, og I skulle have hørt jublen bryde løs i midten af København, da australieren, som havde ligget sølle 5 sek. efter Mads ved de første mellemtider, passerede målstregen, slået med 21 sek. Han endte som nr. 3.

Det var umuligt ikke at få gåsehud, da folk sang med på 'Der er et yndigt land' for at hylde vores nye verdensmester. Tilfældigvis gik jeg forbi Mads 1 times tid senere, da han gik tilbage fra sejrspodiet, interviews, fotos osv. Selv om jeg talte i tlf. med min datter, kunne jeg simpelthen ikke lade være med at sige 'Tillykke', da Mads gik forbi. Han drejede hovedet, så på mig og sagde 'Tak'. Herregud, han er jo ikke andet end en stor dreng. En stor dreng med en stor fremtid..


Man kan følge rytterne ude på ruten på storskærm flere steder
Her ses Mads i fuld fart
 
Interessen voksede efterhånden, som sensationen kom nærmere

Iført den danske nationaldragt

Men det klæder ham bedre med en verdensmester-trøje

Det bliver bare ikke større!

Fotograferne skal også have deres billeder

Australien kom, de cyklede, men vi sejrede!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar