mandag den 12. september 2011

De 5 dage er gået

I mandags skrev jeg, at coachen bad mig bruge 5 dage på at tænke over den fremtidige træning. At jeg skulle overveje at bruge længere tid på hvile, før jeg begyndte på en større træningsmængde igen. Jeg brugte de 5 dage fuldt ud og sendte mit svar til Jesper i fredags.

Min beslutning om at påbegynde en erstatningssag i Arbejdsskadestyrelsen har sat mange tanker i gang. Jeg har alt for længe bildt mig selv ind, at jeg bare skulle over min diskusprolaps, så ville alt være ok. Meget belejligt havde jeg valgt at se bort fra den grundlæggende diagnose på slidgigt i lænden, for den er jo livslang og ikke helbredelig som en diskusprolaps.

Det betyder ikke, at jeg stopper med marathon- og ultraløb, men det betyder, at jeg fremover nøjes med at løbe et længere ultraløb om året, hvilket kunne være VM på 24 timer, hvis jeg bliver udtaget til landsholdet. Ellers bliver det et andet løb, måske Mors 100 Miles. Derudover bliver det 'kun' 6 timers løb, og så er det vel på tide at afprøve 100 km. Marathonløb har jeg ikke sat nogen begrænsning på. Jeg har 4 års erfaring med at løbe med rygproblemer, så jeg ved, at dette valg vil være realistisk.

Det har været en svær, men nødvendig, beslutning. Det betyder, at jeg ikke kan/vil løbe kvalifikationsløb til landsholdet, og jeg skal derfor håbe på at blive udtaget på tidl. resultater. Min sidste kval. på 172 km (170 km kan være udtagelsesgrund til holdkonkurrencen) er fra VM i 2009 og udløber derfor i år. Om der bliver plads, afhænger af hvor mange kvalificerede kvinder, der stiller sig til rådighed, når Brian Larsen skal udtage holdet i juni 2012. Dvs. at alle har mulighed for at kvalificere sig via DM på Bornhom d. 9.-10. juni.

Hvad sagde coachen til mailen? Han var ovenud begejstret for realismen i min beslutning! Og som han skrev " Alt for mange ultraløbere brænder ud pga. for mange konkurrencer på for kort tid", og tid er der jo nok af.


Se bare på ham her - Ed Whitlock Han satte d. 10. april 2011 verdensrekord for M80-84 år i tiden 03:25:43. I en alder af 73 år løb han stadig en sub 3 timer marathon!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar