søndag den 19. juni 2011

Tilbage til virkeligheden

Jeg vil lige runde DM af med lidt afsluttende kommentarer. Løbet blev et skoleeksempel på, at alt kan ske på et 24 timers løb, og det er langt fra altid, at man får løn som fortjent. Lige så glad jeg er på vindernes vegne, lige så ked af det er jeg på især Leons og Lars´s vegne. De har haft fuld fokus på dette DM. Målrettet træningen til at kulminere på denne ene dag, og så bliver den ene skadet efter 6 timer, og den anden kan ikke optage næring. Det er bare en nedtur af rang, og det tager tid at komme sig ovenpå sådan en skuffelse.

Jeg vil også nævne en anden positiv overraskelse. 'Overraskelse' og så alligevel ikke, for jeg vidste fra Øl Marathon, hvor Stephan hev mig i mål , at han er i rigtig god form, men han har stadig lidt eftervirkninger af et trykket ribben for 1½-2 mdr. siden. Han fik løbet 196 km :-)

DM er slut, og nu vender bloggen tilbage til dagligdagen. Efter aftale med Jesper lød ugens program på 90 km og længste ture på 20 km. Ialt er det blevet til 100 km inkl. 1 tur på 25 km og 3 ture på 20 km.

Det lille vred, jeg fik i anklen på fredagens tur, gjorde lidt ondt natten til lørdag, og derfor valgte jeg at holde hviledag i går. En klog disposition for der var intet at mærke i dag.

Det blev en god tur på 20 km, hvor pulsen kom op. Jeg har indstillet løbeuret til at vise Training Effect, og det er hamrende motiverende, når den kommer over 5, hvilket betyder, at jeg træner på at flytte min syregrænse. Når man flytter den, kan man løbe i længere tid ved en højere hastighed, før benene syrer til. Denne grænse kan trænes ved tempoløb og intervaller.

2 kommentarer:

  1. Tusind tak for din opdatering af løbet - du gør det godt og man bliver lige så optaget af som dig. Det er meget interessant at læse dine kommentarer fordi du også tager dig tid til at forklare de forskellige ting der sker. Tak!

    SvarSlet
  2. Enig, du er Ultraløbets Gunnar Nu :-)) TAK!

    Kh. Niels Høg Henriksen

    SvarSlet