fredag den 17. juni 2011

At vende rundt på verden

Det er dælme mystisk, at jeg kan løbe rundt om Furesøen, nærmest i søvne, når jeg løber i retning mod uret, men så snart jeg vender ruten og løber med uret, løber jeg forkert efter 2 km!

Det gik ellers ret godt til at begynde med, hvis man ser bort fra de våde sko pga. en mindre oversvømmelse af stien pga. forhøjet vandstand efter den megen regn. Pludselig kom et kendt skilt: 'Rudersdalruten'. Hmm - plejer det at være der, når jeg løber den anden vej? Jaaa måske, det står jo, så jeg ikke ville lægge mærke til det, når jeg kom den anden vej fra. Så jeg drejer til venstre...

Øøhhh, hvor er jeg nu?? Hmm - et T-kryds uden skilt... Løber til højre. Yes, efter 500 meter ser jeg noget, jeg kender, men det er Vejlesø ved Holte Station. Ups! Så er jeg ikke i nærheden af den kendte vej langs Furesøen. Pyt med det, så må jeg løbe hjem langs Kongevejen. Da jeg kommer til lyskrydset, er det rødt. Jeg vil over vejen, så Newline får lidt for deres sponsorkroner ved, at jeg løber med ryggen til trafikken mod Birkerød. Venter 10-15 sekunder og kigger så til højre. Der ligger Geels Bakke sørme! Skal jeg ikke lige nappe den, før jeg løber hjem? Som tænkt, så gjort. Op over Geels Bakke, til krydset i Virum, krydser Kongevejen og løber hjem mod Birkerød, op over Geels Bakke igen samt den langstrakte Holte Bakke. Så er bakketræningen i hus ;-)

Turen blev overhovedet ikke som tiltænkt, men trods skiftet fra den smukke tur langs Furesøen til en kedelig rute på Kongevejen, blev det en rigtig god tur. Efter 2 dage med tunge ben var der endelig kommet gang i kredsløbet igen, og de 20 km forløb - næsten - uden problemer, for der var noget med et let vrid i venstre ankel efter et par km, som begyndte at lade sig mærke omkring 18 km, men det ser jeg på i morgen. Lige nu er jeg bare glad for en vellykket tur i sol og blæst efter masser af regn over byen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar