onsdag den 15. juni 2011

Den stramme elastik

Så kom der endelig en besked fra Rudersdalstafetten, at jeg er blevet nr. 2 og kan afhente min gevinst i morgen aften. Der fulgte ikke nogen forklaring med, så den må jeg få i morgen.

Kender i den fornemmelse, at man løber med en stram elastik i ryggen? Lige meget hvor gerne man vil løbe stærkere, så er der noget, der holder dig tilbage. Det kan selvfølgelig være kroppens reaktion på at være tilbage i nattevagt efter næsten 3 uger med ferie, helligdage og kursus. I det lys er det såmænd ikke så ringe, at dagens træning kommer til at lyde på 14 km cykling morgen - 10 km løb eftermiddag - 14 km cykling aften. Det havde selvfølgelig været bedre, hvis det havde været omvendt, for man bliver god til det, man træner.

Jeg har glemt at nævne en forbedring omkring mit Garmin-ur, eller mere præcist pulsremmen. Jeg har brugt pulsrem til både FR 305 og mit ur fra Polar, og for begge remme gælder det, at man skal fugte sensoren før brug for at sikre kontakt til uret.  For ikke at skulle sætte pulsremmen ind under min BH før løbsstart,  har jeg altid taget den på hjemmefra, og det har ind imellem medført, at sensoren er tørret ud og ikke sender, før løbet er i gang, og jeg er begyndt at svede, så den bliver fugtig igen. Hamrende irriterende!! Men remmen til FR 610 er anderledes. Sensoren er en glat gummiflade, som ikke skal fugtes før brug, og jeg har hver gang fået øjeblikkelig pulskontakt med uret.

Jeg vil lige vende tilbage til prisen på Powerade Halvmarathon. Jeg ved godt, at der er udgifter til hjælpere, depoter osv., og det kræver særlige foranstaltninger at afholde løb i Kbh., men alligevel vil jeg stille det op mod Øl Marathon på Fyn.

Prisen er den samme: 300 kr., men på Fyn indeholdt prisen: 8 depoter med frivillige hjælpere, en goodiebag med ørepropper (så kvinderne ikke skulle høre på mændenes pral), 1 ølkrus, 2 special-øl samt en lækker løbevest fra Newline. Allerede her må de 300 kr. være brugt op, men nej, der var også en fest med stor salatbuffét, grillkød og pølser og fri ølbar oveni. Det sociale samvær var en ekstra bonus og ubetaleligt. Og så har jeg ikke engang nævnt, at der også var levede musik under festen. Jeg er sikker på, at der rejser sig en form for folkeprotest, hvis Annette og Michael ikke afholder Øl Marathon nr. 4 i 2013, og for min skyld kan de øge deltagerprisen til 500 kr., og det vil stadig være billigt!

Glem alt om diverse løbe T-shirts
Denne løbevest slår alt!
Hårde hunde løber med rygmærke :-D

1 kommentar:

  1. Helt enig øl-marathon var et hit. Og som dig betaler jeg gerne mere for at komme igen, så vi må håbe de om to år har glemt hvor meget arbejde det kræver, og beslutter sig for at tage et til.

    Jeg løber også stolt over min løbevest :-)

    Hilsen
    Mette

    p.s. det var hyggeligt at hilse på dig.

    SvarSlet