tirsdag den 28. juni 2011

Hos Garmin

Jeg har haft problemer med min pulsmåler. Den har på de seneste ture ligget væsentligt over min maxpuls, og det kan jo ikke lade sig gøre. Uret viste næsten konsekvent over 200, helt op til 239, og min maxpuls er altså 'kun' 187. Det er en af de oplysninger, jeg fik ved at deltage i forsøget på Rigshospitalet i januar. Der er en regel, der siger, at den vejledende maxpuls er 220 minus alder, men det passer langt fra i mit tilfælde, og jeg ved, at det samme gælder for mange andre. Vil man arbejde med pulstræning, er der kun den hårde måde at finde tallet på: en test og helst i en testcenter. Det er halvdyrt, men til gengæld er der tale om en engangsudgift, da maxpulsen kun falder med 1 slag om året.

Men tilbage til mit problem med pulsmåleren: jeg bor 10 km fra Garmins kontor i Allerød, så jeg havde fået en aftale om at komme forbi og få byttet måleren. Derfor lå dagens træning lige til højrebenet: en tur til Allerød/retur, og da jeg valgte at løbe gennem skoven, blev turen på 25 km i det skønneste sommervejr.

Det er en god fornemmelse, at kroppen er ved at komme i form :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar