lørdag den 13. februar 2010

Vestegnsmarathon på en trist baggrund

I går aftes modtog jeg besked om at ultraløber Peter Buhr, 41 år, er blevet ramt at en blodprop med hjertestop. Heldigvis var hans forlovede i nærheden og gav hjertemassage. Han blev genoplivet efter 3-4 min. Hvor alvorligt han er skadet vides endnu ikke, men han har da givet lyd fra sig på Facebook :-) Dette må igen mane til eftertanke - ½ år efter René Fastings død. Gør hvad du kan for at forebygge, det sker for dig. Personligt har jeg fået lavet en ekkokardiografi samt et arbejds-ekg. Jeg kender flere ultraløbere, der har haft hjerteproblemer og stadig løber ultra. Personligt stopper jeg den dag, der er den mindste mislyd med mit hjerte. Ikke med at løbe, men med de lange ture. Det er noget, man må gøre op med sig selv. Vestegnsmarathon Takket være Niels Høg kom jeg ud og løbe marathon i dag. Uden hans opfordring var jeg stået over, men faktisk gik det langt bedre end forventet. Ruten er en lang rundstrækning, og der var sne på det meste af turen. Fastkørt sne, løs sne og dyb sne. Vi fik det hele i dag. Det er hårdt for benene, at man hele tiden glider. Adskillige gange fik jeg også sparket mig selv over knysten :-/ 2 depoter ved 15 og 30 km. Slik, cola, vand og varm saft. Det gjorde godt :-) Heldigvis blev vi forskånet for sne og blæst, så bortset fra det usikre underlag var det dejligt løbevejr. Vores 4.30 gruppe blev sprængt efter 10-15 km. Vi var 6 løbere, der holdt sammen det meste af turen, men et par km før mål faldt 3 tilbage, og jeg kom i mål med Niels og Lennart Skoog på 4 timer 25 min. Benene er noget brugt lige nu. Første tur over 25 km siden 1.januar. Så skal jeg bare kunne løbe 191 km længere... .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar