tirsdag den 2. februar 2010

Midt i en snestorm

Så vælter sneen ned igen! Vi var heldige at få flyttet vores ting på en af de få dage uden sne og kraftig vind :-) Flyttekasserne står over hele lejligheden, og det kommer til at tage nogle dage at få sat alt på den rette plads. Der flyttes lidt frem og tilbage på tingene. Men nettet virker igen, og så kan det jo ikke gå helt galt ;-) Hver en muskel i min krop er øm efter at have slæbt møbler og andet indbo ud af vores rækkehus og op på 2.sal. Vores katte var helt rundt på gulvet, da alle tingene forsvandt om ørene på dem i huset, men det ser ud til, at de er faldet godt til i deres nye hjem. Jeg havde frygtet kattehyl den halve nat, men det eneste, jeg hørte, var en stille knurren, fordi det var dejligt at sidde i sofaen med sit menneske igen. Det er udekatte, så jeg er spændt på, hvad der sker, når det bliver varmere i vejret. Lige nu er det ret let at få dem til at blive indendøre! Pga. ømheden i kroppen er det kun blevet til 8 km roligt løb i dag. Tiden er begrænset, til vi er helt på plads, men 8-10 km skal der være plads til. Det er på tide at træne mere intensivt og målrettet frem mod GUCR. Tiden flyver afsted!!! .

3 kommentarer:

  1. Godt at høre du er ved at komme godt på plads. Hyggeligt at vide du også har katte.

    Giver det ikke også lidt ekstra at træne i dette føre? Jeg tror, det kræver mere energi og kræfter. Så måske har du på en måde løbet mere ;)

    Jeg har lyst til at fortælle dig at jeg regner med at løbe eXtreme Maraton i Silkeborg til maj. Det er et orienteringsløb over to dage. Så nu skal jeg også på rygsæk jagt ;) Jeg er så glad fordi jeg begynder at tro på skaden er ovre og jeg kan komme igang igen.

    Forsat god vind med det hele

    Kh Karina

    SvarSlet
  2. Hej Karina.

    Jeg tror også, det giver lidt ekstra på 'styrketræningskontoen', når vi løber i sne, men på den anden side så er risikoen for skader også forhøjet.

    Jeg har 3 katte og 1 i pleje (min søns killing på 6 mdr, mens han er på landbrugsskole til slut maj). Vi har 2 katte på 11 år og 1 på 6 år.

    Dejligt at høre, du er ved at være skadesfri :-)
    Det må være SÅ fedt at løbe adventure, men jeg tør ikke pga. min orienteringssans samt svage ankel. Jeg skal nok holde dig opdateret mht. min Deuterrygsæk. Jeg valgte den primært på basis af en anbefaling fra min løbemakker Jacob og hans kone Kit, der også løber. de er begge meget begejstrede for rygsækken. Jacobs er på 20L, så det kan ikke helt sammenlignes med en 10L. Hvor stor skal din være?

    Det vil være super, hvis flere læsere vil skrive, hvilke løb de træner imod. Det giver mig mulighed for at kaste gode og, muligvis, relevante råd af :-)

    SvarSlet
  3. Hej igen,

    Tak for dit svar :)

    I det løb jeg skal deltage i løber man sammen med en makker. Og min makker er heldigvis o-løber. Jeg kan også kun lærer mere mht. at læse kort.

    Dejligt du gider give dine erfaringer videre. Jeg tror, det bliver nødvendigt med en rygsæk på 20 L måske lidt mere.... Vi skal både have telt, mad, underlag og skiftetøj med.

    Der er nu også en del "Adventure" over GUCR løbet, det bliver lidt af en oplevelse!

    kh karina

    SvarSlet