søndag den 7. februar 2010

Omprioritering

Den sidste tids manglende træning betyder, at jeg omprioriterer sæsonens mål. Jeg løber de planlagte løb, men målsætningen har ændret sig. 6 timers løbet i Randers bliver nu en lang træningstur uden PR som mål. Ingen kommer i form til en PR på 5 uger! Nu bliver det i stedet for et løb med mange gode løbevenner. På startlisten står bl.a. Norges bedste kvindelige ultraløber Margrethe Løgavlen. Hvis hun er i form og rammer dagen, er her løberen, der slår samtlige deltagere med et løb på over 80 km. Landets bedste herreløbere bør melde sig, for de vil blive presset til det yderste, hvis de skal stille noget op overfor Margrethe! Målsætningen for GUCR er også nedjusteret fra at løbe en god tid til at gennemføre under de tilladte 45 timer. Det er i sig selv en præstation. Jeg har dyb respekt for et løb, der gør det af med rutinerede og dygtige ultraløbere som Kent Møller og Geir Frykholm. Nu bliver sæsonens hovedmål at komme over de djævelske 200 km i Skövde. Med 6,5 måneders træning burde det være muligt, hvis jeg kan holde mig skadesfri. Jeg har ondt i højre skulder. Det er en gammel skade fra et fald på cyklen for 2 år siden. Smerterne betød, at jeg måtte stoppe rengøringen tidl. end planlagt. Det gav plads til en længere løbetur. 22,3 km på Kongevejen mod Virum. Det betød flere lange, seje bakker. Benene blev lidt tunge sidst på turen, og pulsen var højere end den burde være. Men det var vel at forvente. Jeg har det fint med at ændre målsætningen for året. Det er stadig høje mål, synes jeg, så den del har jeg ikke slækket på. De er bare anderledes :-) .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar