søndag den 14. februar 2010

Glad og med lidt ømme lår

Det var dejligt at løbe marathon i går. Hårdt, men dejligt :-) Foruden den lange træningstur var det også træning med min nye rygsæk. Der er nogle snore, der skal klippes kortere, men ellers sidder den godt. En af målestokkene er, at jeg i dag ikke er øm i skuldrene, selv om jeg har løbet med god vægt på hele turen. Jeg havde fyldt min 2 l. væskeblære, men da jeg kom hjem var den stadig ca. 2/3 fyldt! Det er selvfølgelig ikke så godt, at jeg, inkl. drikkelse i depoterne, kun har indtaget ca. 1 l. væske på 4,5 timer. Normalt bør man indtage 0,5 - 0,75 l. pr. time! Det er et evigt problem for mig på turene med rygsæk. På timeløbene, hvor rundstrækningen kun er 1-2 km, er det ikke noget problem at drikke nok. Her er helt klart et arbejdspunkt før GUCR. Det var en glædelig overraskelse, at jeg kunne fuldføre uden krise undervejs. Jo, jeg har lidt ømme lårmuskler i dag, for naturligvis kan jeg mærke, at jeg ikke har løbet langt i 7 uger. Desuden blev hver en muskel brugt på det ujævne underlag. Dagens restitutionstur på 7 km var lidt en 'hænderne-over-hovedet'-tur. Superglad for at tingene ser meget lysere ud end for en uges tid siden :-) .

1 kommentar:

  1. Hvor er det godt at høre at løbet gik godt og at du er "glad i låget" over det. Det kan jeg godt forstå! Måske er disse "pauser" ikke altid kun af det onde, måske er en stor del af det psykisk - at man har behov for at bevise for sig selv at man godt kan?
    Dermed ikke skrevet at man ikke behøver en masse kilometer i benene for at deltage i de løb, du skal deltage i!

    Lyder godt med rygsækken. Det er vel ret vigtigt at remmen ikke irriterer og giver slidmærker. Smager vandet i disse blære ok? Har sådan en fordom om at det smager meget af plastik... (har heller aldrig prøvet det)

    God søndag

    Kh karina

    SvarSlet