onsdag den 17. februar 2010

Landsholdet 2010

Det er stadig ikke offentliggjort, hvem der skal repræsentere Danmark til EM/VM i 24 timers løb i maj. Der er ikke mange, der lever op til kvalifikationskravene på 180 km for damer og 210 km for herrer, så Morten Pilgaard vælger at tage nogle boblere med. Dvs. folk, der ligger lidt under kravet. Vi har flere herrer, der har løbet 200-205 km, så jeg vil tro, at 200 km er min. for at komme med som herre. Lars Christoffersen har jo meldt fra pga. deltagelsen i Surgeres, og Brian Larsen er langtidsskadet. Jeg håber, Christian Frimann stiller op. Man hører intet til ham i løbet af året, men til mesterskaber er han god for løb på 210+ km. Leon Hansen, Vagn Kirkelund og Per Brølling tror jeg deltager igen i år. På boblersiden må Thomas Steenberg være udtaget. Frederik Lassen er også bobler, men han skal køre RAAM på 2-mands-hold, så han har meldt fra i år. På kvindesiden er vi kun 3, der er kvalificeret: Mette Pilgaard, Anne-Marie Rossen og mig. Jeg regner med, at de to andre stiller op. Hvem der kommer med som bobler, har jeg ingen idé om. Jeg kender kun til Tove Brodersen, der løb 172 km i Viborg i efteråret,, men jeg har muligvis overset nogle gode resultater. Under alle omstændigheder vil det være dejligt med flere kvinder på landsholdet. Selv om det er mit eget valg at satse anderledes i år, kribler det stadig, når der tales om landsholdet. Jeg siger som Arnold: I´ll be back - i 2011 :-) .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar