fredag den 19. februar 2010

Løb med et formål

Jeg deltager gerne i løb, der støtter et godt formål. Først vil jeg anbefale Tor Rønnows Løb for håb . Frivillige indbetalinger samt et evt. overskud fra Rudersdal Marathon går til formålet. I 2009 blev der sendt 10.000 kr. til Red Barnet. Endnu en grund til at deltage i Danmarks smukkeste sociale marathon. Det afholdes næste gang d. 2. maj. Steen Sjøgren (der løber sit marathon nr. 200 d. 15. maj) har i flere år arr. Socialmarathon på Amager d. 31.12. Han havde truet med at nedlægge løbet pga. det store arbejde, der ligger bag, men heldigvis er han blevet overtalt til at arr. løbet igen i 2010. Desuden er Steen arr. af PUMA Charity Run med distancerne 2 km børneløb samt 5 og 10 km. I år løbes det d. 30. maj i København. Overskuddet fra begge løb går ubeskåret til Børne/Unge-programmet på Rigshospitalet. KUUL fra Århus samler ind til fordel for hjertebørn på Skejby sygehus og Rigshospitalet. Kræftens Bekæmpelse har tidl arr. 'Stafet for Livet', hvor jeg havde et 24 timers hold i Fælledparken i 2008. Jeg ved ikke, om det arr. i 2010. Jeg har løbet for Vand til Afrika, Kræftens Bekæmpelse, Changing Diabetes for at nævne nogle løb. Send mig en mail eller skriv en kommentar, hvis du kender til et løb for et godt formål, så nævner jeg det meget gerne her på siden. .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar