tirsdag den 23. februar 2010

Det sidste om den sag

Jeg har modtaget en mail fra Kitt Andersen, hvor hun gør opmærksom på, at hun har løbet 3 x 24 timers løb. Viborg 2007: 125,62 km Århus Indoor 2008: 158,713 km Viborg 2009: 143,25 km Tak for berigtigelsen Kitt :-) Jeg ved ikke, hvorfor det har skabt så meget røre, at jeg har skrevet om Kitt. At jeg skriver, hun ikke tidl. har løbet 24 timer solo er beklageligt, men pointen var såmænd såmænd også mere at fortælle, at hun var udtaget på andre kriterier end de sædvanlige, fordi Danmark ellers kun ville stille med Mette Pilgaard på kvindesiden. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg mener, man bør opfylde det gældende kvalifikationskrav for at komme på et landshold under Dansk Atletik Forbund, som ultralandsholdet hører under. Jeg har ikke hørt om andre landshold, hvor man slækker på kval.kravene. Hvert år er der atleter, der mangler sekunder eller cm i at komme til internationale mesteskaber, mens vi på ultralandsholdet har en buffer i form af de såkaldte 'boblere', som ligger max. 10 km under kval.kravet. Dette er på ingen måde personrelateret! Jeg håber virkelig, folk forstår at skelne. Jeg håber bestemt, vi bliver flere kvinder på landsholdet, og der er helt sikkert kvinder med potentiale til 180 km. Men det er ikke mig, der udtager holdet, og Morten Pilgaard vælger at bruge året til at afprøve løbere, han ser et potentiale i. Jeg beklager, hvis nogen har misforstået ordlyden og opfattet indlægget om udtalelsen negativt. Jeg kender Kitt som en sød og positiv kvinde, og hun er udtaget til VM. Dermed er der kun tilbage at ønske hende og de øvrige deltagere god træning i den kommende tid :-) .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar