torsdag den 11. februar 2010

At lave ugeregnskab

Nogle læser deres løbe-ugeregnskab fra mandag til søndag, men sådan kan man ikke gøre det op. Et ugeregnskab skal altid læses "8 på hinanden følgende dage bagud". Ikke noget med at nulstille mandag morgen og så 'glemme' at man løb 42 km om søndagen. Med det som udgangspunkt er jeg ved at få et problem. Pga. den sidste måneds nedsatte træningsmængde skal jeg trappe langomt op igen. En mail fra Coach Jesper anbefaler 60-70 km i denne uge. Ikke noget med at indhente tabte km og løbe noget så vildt som 100 km! Mine matematiske evner er ikke min største force, men jeg kan nok regne ud, at da jeg nu har løbet 50 km fra søndag til torsdag (trods to hviledage), så bliver facit for ugen inkl. lørdagens marathon 70 km + nogle km i mente ;-) .

2 kommentarer:

  1. Hej May-Britt
    Det er i hvert fald dejligt du er kommet godt i gang igen, man kan sagtens fornemme glæden mellem linjerne.
    Det bliver dejligt for dig at løbe maraton igen.

    Jeg glæder mig til den dag jeg bare kan løbe den halve maraton distance. Det bliver stort!

    Fin artikel vedr. dig og din fys. Hun lyder meget sympatisk og et bekendtskab der er guld værd,

    Jeg ville ønske Susanne (din veninde) ved hvor højt du ære hendes minde!

    Vh Karina

    SvarSlet
  2. Hej Karina

    Ja, det er skønt at mærke, løbelysten vender tilbage efter en større nedtur :-)

    Jeg er utrolig heldig med at have både en læge og en fys, der respekterer mit behov for at løbe langt og samtidigt er indstillet på hurtig hjælp, når det går galt. Som løber skal man vælge sin fys og sin læge med omhu ;-)

    Tak for ordene om Susan :-)

    SvarSlet