tirsdag den 16. februar 2010

Tungt, men godt

Lysten var ikke den største i dag. Min nattevagtsuge er begyndt, og jeg kunne ikke sove ordentligt, da jeg kom hjem. Jeg har lidt ømhed midt på venstre lår efter lørdagens marathon, formodentligt pga. tilbageglidet, der sker, når man løber i sne. Det får mig til at overveje, om jeg skal løbe flere motionsmarathons, før sneen er væk. Planen er at løbe Mortens fødselsdagsmarathon d.1.3. på Skodsborg-ruten, men hvis der ligger meget sne som hidtil, må jeg nok droppe det og så klare den lange træningstur alene. Restitutionstiden er længere efter et marathon i tung sne end på en snefri asfaltvej. Men ingen tvivl om hvad der er smukkest og mest hyggeligt... Dagens tur startede over golfbanen, men det stod mig hurtigt klart, at sne ikke var det ideelle underlag pga. låret. Ærgerligt, for det var vidunderligt: helt alene i den blændende hvide sne og med et par dådyr 50 meter væk :-) Mentalt var jeg ikke helt ovenpå, og det fremmede ikke motivationen at skulle løbe på asfalteret hovedvej i stedet for. Men 11 km fik jeg da løbet, så jeg er tilfreds på en dag, hvor hver en km føltes som 10... .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar