søndag den 21. februar 2010

Jeg har set solen i dag

Egentligt skulle jeg have løbet Allerød 10 km i dag, men da både Anne (min chauffør) og jeg er ved at udvikle en sne-fobi, gad ingen af os løbe i skoven. I stedet tog jeg en lang tur alene på Kongevejen, som er hovedvejen fra København til Hillerød. En bred vej med masser af trafik, men det er nu ikke så slemt på en søndag. Og frem for al var der ryddet for sne; ihvertfald det meste af vejen. Der lå max 2 cm på udsatte steder, men der er formodentligt tale om snefygning. Der var også steder med ren is. Gårsdagens smeltevand var frosset igen efter en nat under frysepunktet. Men alt i alt en glimrende rute til en lang tur med musik i ørerne. Og så var det, miraklet skete: solen brød igennem, mens jeg løb. Indrømmet, den var ikke længe fremme, men jeg så den :-D I alt 30,5 km i 5.30/km. Jeg er ved at blive lidt doven mht. de lange ture alene. Nupper jo gerne en marathon i godt selskab, men jeg vil overveje, om jeg ikke bør tage flere ture alene. Det er jo nemt nok (ja ja) at løbe 42 km, når snakken går. De lange ture alene er derfor også mental træning til timerne alene på ultraløb, hvor det gælder! Det er kommet frem, at Kitt Andersen fra Holstebro er udtaget til VM. Kitt har ikke løbet 24 timer solo før, så hun er udtaget på sine resultater fra 2009: 100 km på 11.06 timer i Albertslund samt Mors 100 miles, som hun fuldførte lige under de tilladte 26 timer. Jeg har fået en mail fra en anden kvinde, der også har fået tilbuddet på et resultat på en kortere distance. Hun står over, da hun aldrig har løbet 24 timer solo før. Det gør hun senere i år, og jeg er ret sikker på, at hun kvalificerer sig på 'normal' vis. Hun har robustheden og psyken til lange ultraløb, så hende glæder jeg mig meget til at følge :-) Mit stafethold er kommet godt i gang. Jeg har fået tilsagn fra flere deltagere. Der er svært at lave en tidsplan så lang tid i forvejen, så det vigtigste er at få navne på deltagere, og så laver jeg den endelig løbeplan i begyndelsen af juni. Så tøv ikke med at melde dig til holdet allerede nu :-) .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar