fredag den 30. november 2012

Træningstur i Kastrup

Hvis en dårlig optakt giver et godt løb, så burde jeg sætte PR på Bislett, men sådan går det nok desværre ikke.

Jeg var træt, meget træt, da uret ringede kl 12 efter 4 timers søvn. Heldigvis skulle jeg kun koncentrere mig om at få tøj på, drikke morgenkaffe og fodre kattene.

Ud af døren kl 12 for tage flyve med SAS kl 15.25. Jeg havde checket ind hjemmefra og hentet mit boardingcard på min mobil. En meget dårlig idé viste det sig, for de scanner mobilkoden, når man checker bagagen ind med det resultat, at man ikke kan komme igennem sikkerhedskontrollen!! Så jeg blev sendt tilbage til bagageafdelingen for at få et boardingcard af papir. Tilbage til sikkerhedskontrollen, hvor de meget venligt lod mig bruge express kontrollen, så jeg kom videre med det samme. Så langt, så godt - men du bliver værre!

Jeg fik købt en sandwich og så at flyet til Oslo kl 15.25 fløj fra A14, hvilket jo er helt ude i enden af vingen. Jeg kom en halv time før afgang, spiste og slappede af. Endnu en gang undrede jeg mig over de utallige udkald på folk, der ikke var mødt frem til flyets afgang. Nå, men mit fly kom, og det undrede mig godt nok lidt, at det var fra Norwegian, men det kunne jo være noget samarbejde.

Pludselig lød det i højtaleren: Vil  May-Britt Hansen henvende sig i gate B16? JEG STOD I DEN FORKERTE GATE. Tror I lige, jeg fik fart på?? Tilbage af den lange A gang, gennem afgangshallen og helt ud i enden af B gangen. Jeg er sikker på, at jeg satte en eller anden rekord undervejs!!

Jeg faldt svedig om i sædet, og snart kørte flyet ud til afgang. Så fik jeg krillerhoste. Den der irriterende hoste, der bare ikke vil holde op, og min flaske med vand lå i tasken over sædet to rækker længere fremme. Mine sidemænd sagde ikke et ord, men det må have været møgirriterende i de 10-15 min, du stod på. Resten af flyturen gik fint.

Så skulle vi hente bagagen, og hvem kunne ikke genkende sin kuffert? Først da den kom forbi 4. gang, gik det op for mig, at det var min.

Togrejsen til Oslo gik uden problemer, hotellet ligger tæt på stationen. En kort gåtur på Karl Johan med et hurtigt måltid på Burger King, kulhydrater og fedt er brændstof til i morgen. Og nu skal jeg slappe af :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar