onsdag den 21. november 2012

Opladning

Der er mange måder at lade mentalt op til et ultraløb på. En af mine foretrukne måder er ved at læse eller se ekstremsport. Jeg bliver motiveret af at se andre kæmpe med de samme udfordringer, som jeg selv gør undervejs, og jeg prøver at gennemskue, hvordan de tackler dem.

En af mine foretrukne film er 'Den ultimative udfordring' af Chris MacDonald om cykelløbet 'Race across America'. For mig har det ingen betydning, at der er tale om en anden sportsgren, for det mentale spil er præcis det samme.

I næste uge venter som bekendt Bislett 24H, og som opladning bruger jeg Jespers foredrag om World Run ll tirsdag og filmen Ultra om danske Andreas Carlsen torsdag. Jeg ville meget gerne have set filmen Unbreakable: The Western States 100 om nogle af verdens allerbedste ultraløbere, men desværre vises denne film lørdag, hvor løbet er i fuld gang i Oslo.

3 kommentarer:

  1. Hej May-Britt

    Jeg kan klart anbefale dig at se filmen "Unbreakable" vi har købt den over nettet lige da den udkom, og vi har allerede set den en del gange, det er en fantastisk film.

    Jeg håber jeg får mulighed for at set filmen "Ultra" på et tidspunkt. Du må gerne lave en anmeldelse af den, og evt. oplyse hvor man kan komme til at se den på et senere tidspunkt hvis de fortæller noget om det.

    Jeg har læst Chrissie Wellingtons bog (efter din anmeldelse) og jeg er helt enig, men kan sagtens få rigtig god inspiration fra andre sportsgrene.

    Held og lykke i Bislett.

    Hilsen

    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de gode ønsker for Bislett. Det bliver der vist brug for! ;-)
      Hmm, mon jeg skal ønske mig filmen i julegave? Har I købt den i UK?

      Slet
  2. Hej May-Britt

    Vi har købt filmen herfra:

    http://www.ws100film.com/

    Hilsen

    Mette

    SvarSlet